در حال بارگذاری ...
  • روابط عمومی آرخه اعلام کرد

    پیوند دومین رپرتوار «مونوگهان» و نخستین جشنواره‌ «آرخه»

    دومین «مونوگهان» (رپرتواری برای بازی یک زن) با پیوند و همکاری ویژه‌ای در تعامل انتخاب آثار، با نخستین جشنواره‌ تئاتر «آرخه» سیاست‌گذاری می‌شود.

    به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره ملی تئاتر آرخه، در پیِ مذاکرات و جلسات بین دبیر جشنواره‌ تئاتر آرخه، رضا آشفته و شورای مدیریتی این جشنواره، با روزبه حسینی سرپرست گروه «وَ ناگهان»، توافقاتی برای همکاری دو کمپانی «وَ ناگهان» و «آرخه» به نتایج مطلوب و متنوعی رسید.

    نخستین توافق که شرح آن بدین وسیله به اطلاع علاقمندان و هنرمندان تئاتر می‌رسد، مربوط به هم‌پوشانی جشنواره‌ آرخه که تقدّم در زمانِ برگزاری دارد، با رپرتوار مونوگهان خواهد بود.

    هیأت انتخابی مشترک

    «مونوگهان» (رپرتواری برای بازی یک زن) در دورِ دوم خود که نیمه‌ی دوم سال 98 (شنبه‌های نخستین هر ماه) برای برگزاری برنامه‌ریزی بلندمدت داشت، در تعاملی ویژه‌ و نو با جشنواره‌ «آرخه» بنا دارد این بار، انتخابِ شش نمایش تک نفره با بازی یک بازیگر زن را به هیأت انتخابِ جشنواره‌ «آرخه» از بخش نمایش‌های تک‌نفره با موضوع تنهایی انسان بسپارد. هیأت انتخاب این جشنواره مرکّب از حمیدرضا نعیمی، فرهاد تجویدی، شهاب حسین‌پور و نسیم ادبی است که با مشاوره‌ی دبیر این جشنواره، آثار منتخب خود را (اعم از آثار نهایی منتخب برای آرخه در بخش مسابقه و یا آثار غیر منتخب)، با درنظر گرفتن شرایط ویژه‌ی نمایش‌های مورد نظر «مونوگهان»، حداکثر شش اثر را که حاوی شرایط زیر باشد به کمپانی «وَ ناگهان» معرفی خواهند کرد. این شرایط عبارتند از: آثار با بازی یک بازیگر زن، نمایشنامه‌ها ایرانی یا اقتباس متفاوت از آثار غیر ایرانی بوده و تا به حال اجرای صحنه‌ای عمومی نشده باشند.

    توفیق نخستین رپرتوار «مونوگهان» در نیمه‌ی دوم سال 97

    نخستین رپرتوار «مونوگهان» در دو فصل پاییز و زمستان سال 97 در تماشاخانه‌ مهرگان با پنج نمایش برای بازی یک زن با آثاری از بهرنگ بقایی، جواد عاطفه، سارا داروفروش، صبا آزادی و روزبه حسینی روی صحنه رفت، با استقبال از سوی مخاطبین و اهالی رسانه مواجه شده و در بخش بازیگری مورد داوری تماشاگران و ارزیابی چهار داور صاحب‌نام: رؤیا نونهالی، صدرالدین زاهد، اصغر همت و حسین کیانی قرار گرفت.

     




    مطالب مرتبط

    نقدی بر نمایش است به کارگردانی پرنیا شمس

ایستایی صحنه یا بن بست القاگری های خردورزانه
    نقدی بر نمایش است به کارگردانی پرنیا شمس

    ایستایی صحنه یا بن بست القاگری های خردورزانه

    ایران تئاتر- رضا آشفته: «است» می توانست در یک وضعیت پویاتر رویای قابل القا و دگرگونی ذهنی نسبت به پدیده های چالش مند را پیش روی مخاطبانش قرار دهد، و الان در اجرا به لحاظ نداشتن یک ضرباهنگ روان و سیال با آنکه ایدۀ نابی دارد اما انگار هنوز درجا می زند و از یک کنش مندی درست برای ...

    |

    رویدادهای هفته به روایت ایران تئاتر

از لغو مجوز عاشقانه های خیابان تا ادای احترام گلاب آدینه به مهدی هاشمی
    رویدادهای هفته به روایت ایران تئاتر

    از لغو مجوز عاشقانه های خیابان تا ادای احترام گلاب آدینه به مهدی هاشمی

    ایران تئاتر- رضا آشفته: در هفته گذشته، لغو شدن مجور نمایش عاشقانه های خیابان کار شهرام گیل آبادی و پاکسازی مواد فروشان از اطراف تئاتر شهر از جمله رویدادهای مهم هفته هستند و همچنین در این هفته، چهره هایی چون آزاده صمدی، گلاب آدینه، حسین پارسایی و فرزین محدثی خبر ساز شده اند و ...

    |

    پیشنهادهای هفته

نفرین قحطی زده گان، کلنگی قابل سکونت و چشم به راه میرغضب
    پیشنهادهای هفته

    نفرین قحطی زده گان، کلنگی قابل سکونت و چشم به راه میرغضب

    ایران تئاتر- رضا آشفته: در این هفته نمایش هایی را دارم پیش رویتان قرار می دهم که هر کدام به گونه می تواند مورد رضایت واقع شود چون این اجراها در کل دیدنی و تامل برانگیز هستند و اگر ضعف هایی باشد که هست، خواه ناخواه در حدی نیست که به کلیت اثر ضربه وارد کرده باشد که در کل نشود آنها را ...

    |

    رویدادهای هفته به روایت ایران تئاتر

از دردسرهای منم آرش تا حسن ختام رویای یک شب نیمه تابستان
    رویدادهای هفته به روایت ایران تئاتر

    از دردسرهای منم آرش تا حسن ختام رویای یک شب نیمه تابستان

    ایران تئاتر- رضا آشفته: در هفته گذشته بازهم انتشار فیلم تمرین یک نمایش به نام «منم آرش» بدون داشتن مجوز دردسر آفرین شد و در این هفته چهره های تئاتر خبرساز شدند که در این میان غریب پور، دلخواه، خاکی، ادبی، ابراهیم زاده، دادگر، رهبانی، معصومی، بیگجانی و کوشکی دربارۀ آثارشان و ...

    |

    بررسی نمایش «چشم به راه میرغضب» در دوشنبه‌های نقد تئاتر

در انتظار گودوی ایرانی
    بررسی نمایش «چشم به راه میرغضب» در دوشنبه‌های نقد تئاتر

    "در انتظار گودو"ی ایرانی

    نمایش «چشم به راه میرغضب» نوشته و کار حسین کیانی در دوشنبه‌های نقد تئاتر مورد بررسی واقع شد. نمایشی که یک متن و اجرای دگرگون و متفاوت نسبت به «در انتظار گودو»ی ساموئل بکت است و هنوز در آن دو بُعد تراژدی و گروتسک در کنار کمدی نیازمند تقویت هستند و در عین حال بازیگران اجرا را به ...

    |

    نظرات کاربران