در حال بارگذاری ...
پیش‌فروش بلیت‌های «کوریولانوس» از شنبه شروع می‌شود

تجربه همزمان تراژدی و کمدی شکسپیر در تئاتر مستقل

نمایش «کوریولانوس» نوشته ویلیام شکسپیر با طراحی و کارگردانی مصطفا کوشکی در قالب تازه‌ترین تولید «تئاتر مستقل تهران» روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی «تئاتر مستقل تهران»، با آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «کوریولانوس» از روز شنبه 22 تیرماه، این مجموعه  میزبانی خود از اجرای دو نمایش بر اساس آثار ویلیام شکسپیر را اعلام می‌کند.
به این ترتیب «رویای یک شب نیمه تابستان» نیز از روز دوشنبه 31 تیرماه (نوبت‌های 20 و 22) روی صحنه می‌رود تا مخاطبان تئاتر مستقل تهران برای نخستین‌بار، اجرای دو اثر (یکی تراژدی و دیگری کمدی) از مجموعه آثار نویسنده صاحب نام انگلیسی را شاهد باشند.
بعد از نمایش‌های «بادشیشه را می‌لرزاند»، «رویای یک شب نیمه تابستان» و «رومولیت» این چهارمین تجربه کارگردانی مصطفا کوشکی در تئاتر مستقل به شمار می‌رود.
شکسپیر پژوهان، نمایشنامه‌های روم ‌محوری از جمله «آنتونیوس و کلئوپاترا» و «کوریولانوس» را در زمره آثاری صورت‌بندی می‌کنند که به مسایل مشخص تاریخ‌نگاری کلاسیک، از قبیل شکل‌های جایگزین دولت (جمهوری یا امپراتوری)، شیوه‌های توزیع قدرت (آریستوکراسی یا دموکراتیک) و نقش مردان بزرگ در ساختن تاریخ می‌پردازد.
بازیگران نمایش «کوریولانوس» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: فاطمه اسدی، هدیه بختیاری، مهشاد پاکدامن، مینا حیدرزاده، یزدان دارابی، الهه دژپسند، حسین رحمانی، ریحانه رنجبر، مهام شریفی، میلاد شیخلر، حمید عاشوری، ایمان عبدی، میلاد غفرانی، مرتضی فروزانفر، توحید لواسانی، ستاره مشفق، سحر مصباح، هانیه مقدم، ادیب وکیلی.‌
سرپرست نویسندگان، مصطفا کوشکی؛ نویسندگان، احسان رضوانی، سحر سالک (با سپاس از مهدی کوشکی، حسین برفی‌نژاد)؛ مشاور کارگردان، هستی حسینی؛ طراح صحنه، مصطفا کوشکی؛ طراح لباس، ندا نصر؛ موسیقی، علیسینا رضانیا؛ طراح نور، حسن محمدی؛ طراح گرافیک، مهدی دوایی؛ مشاور رسانه‌ای، بابک احمدی
همچنین ثمین زرافشان، ریحانه رنجبر و آرش خاندوزی گروه کارگردانی و رامین غلامی برجی، رضا غلامی برجی، آیسان دباغیان نیز گروه ساخت تیزر این نمایش را تشکیل می‌دهند.
نمایش «کوریولانوس» مرداد ۹۸ ساعت ۱۸ در «تئاتر مستقل تهران» روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش و «رویای یک شب نیمه تابستان» را از سامانه تیوال به نشانی www.tiwall.com تهیه کنند.




مطالب مرتبط

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت‌فروشی موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی که در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، آغاز شد. 

|

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

نظرات کاربران