در حال بارگذاری ...
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از اولویت های جدید خبرداد

تئاتر در خدمت ترویج فرهنگ مهدوی

کوروش زارعی گفت: اوقاتی در طول هفته منتسب به وجود نازنین امام زمان (عج) است، درنتیجه تصمیم داریم که با تدوین متون نمایشی و تولید تئاتر براساس آن‌ها مناسب با فضای مساجد، آثاری مروج فرهنگ مهدوی را برای نمازگزاران علاقه‌مند اجرا کنیم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از صحنه، کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: از دیرباز مؤمنان و منتظران مهدی موعود (عج) در اوقاتی همچون سه‌شنبه‌شب‌ها و یا شب‌های جمعه در محافل مذهبی، مساجد، بقاع و اماکن زیارتی متوسل شده و برای تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) دست به دعا برمی‌دارند. نمود بارز این اتفاق محفلی است که هر سه‌شنبه هر هفته در مسجد مقدس جمکران به وقوع می‌پیوندد که طی آن عاشقان و دلسوختگان حریم اهل بیت (ع) با حضور در این مکان مقدس به راز و نیاز پرداخته و برای ظهور هرچه سریعتر بقیة‌الله (عج) دعا می‌کنند و البته روز جمعه نیز که متعلق به وجود نازنین ایشان است و در فرهنگ ایرانی و اسلامی عید محسوب می‌شود.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: با توجه به فعالیت مناسبی که در دفتر تئاتر بچه‌های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری شاهد آن هستیم و اقدامات سازنده ای در جهت تربیت و هدایت فعالان نمایشی در مساجد کشور صورت گرفته است لذا مناسب دیدیم که از این ظرفیت در راستای ترویج هر چه بهتر و بیشتر فرهنگ مهدوی از رهگذر ابزار مؤثر تئاتر و هنرهای نمایشی استفاده کنیم.
وی افزود: درنتیجه این مرکز درصدد است تا با تولید متون نمایشی درخور و شایسته با مضامین و موضوعات مهدوی و فرهنگ انتظار زمینه را برای تولید و اجرای این آثار در مساجد و در ایامی که به آن اشاره شد فراهم نماید.
زارعی در پایان گفت: این آثار پس از تدوین در اختیار گروه‌های منتخب تئاتر بچه‌های مسجد در سراسر کشور قرار خواهد گرفت تا پس از تولید و آماده سازی از سوی ایشان در این ایام و لحظات معنوی در شبستان مساجد برای نمازگزاران علاقه‌مند به اجرا درآیند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران