در حال بارگذاری ...

نتایج نهایی را تا پایان خرداد ماه اعلام می‌کنیم

بهزاد فراهانی اعلام کرد در صورت تامین بودجه نتایج نخستین دوره انتخاب آثار برگزیده جایزه ادبیات نمایشی سال را تا پایان خرداد ماه اعلام می‌کنیم.بهزاد فراهانی دبیر مراسم جایزه ادبیات نمایشی سال در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر با اعلام این که داوری‌های مرحله اول این مسابقه به پایان رسیده درباره نحوه داوری این آثار گفت:« در مرحله اول آثار نمایشنامه‌نویسان تهرانی توسط داوران شهرستانی در سه استان متفاوت و آثار نمایشنامه‌نویسان شهرستانی توسط سه داور تهرانی مورد بررسی قرار گرفت، که در مجموع ۵۰ یا ۶۰ اثر انتخاب خواهد شد.»

بهزاد فراهانی اعلام کرد در صورت تامین بودجه نتایج نخستین دوره انتخاب آثار برگزیده جایزه ادبیات نمایشی سال را تا پایان خرداد ماه اعلام می‌کنیم.
بهزاد فراهانی دبیر مراسم جایزه ادبیات نمایشی سال در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر با اعلام این که داوری‌های مرحله اول این مسابقه به پایان رسیده درباره نحوه داوری این آثار گفت:« در مرحله اول آثار نمایشنامه‌نویسان تهرانی توسط داوران شهرستانی در سه استان متفاوت و آثار نمایشنامه‌نویسان شهرستانی توسط سه داور تهرانی مورد بررسی قرار گرفت، که در مجموع 50 یا 60 اثر انتخاب خواهد شد.»
فراهانی در ادامه افزود:« در این مرحله سه داور تمام آثار رسیده را مورد بررسی قرار خواهند داد و از میان آثار انتخاب نشده بین 20 تا 30 اثر را انتخاب خواهند کرد. که در مجموع 80 تا 90 اثر به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.»
فراهانی در مورد نحوه داوری‌ها در مرحله دوم گفت:« نه داور تمام آثار انتخاب شده را مورد بررسی قرار می‌دهند. که در نهایت 25 تا 30 اثر برای مرحله سوم انتخاب خواهند شد. که آثار برتر نیز از میان این آثار توسط پنج تا هفت داور برگزیده می‌شوند. »
فراهانی خاطرنشان کرد:« هر نمایشنامه دارای یک کد است. داوران اسامی نمایشنامه‌نویسان را نمی‌دانند بلکه نمره خود را به یک کد می‌دهند.»
فراهانی در ارتباط با سطح آثار رسیده به این کانون گفت:« در صحبتی که با هیئت داوران مرحله اول داشتم، دوستان تا حدودی گله‌مند بودند. اما آثار خوب نیز در میان آثار رسیده مشاهده می‌شود.»
این کارگردان تئاتر گفت:« البته نظرات در این ارتباط متفاوت بود به طور مثال در میان داوران کسانی هم بودند که از میان 40 متن حتی یک متن را هم انتخاب نکردند.»
وی درباره زمان نهایی اعلام نتایج گفت:« فعلاً منتظر بودجه هستیم. تاکنون هیچکدام از تعهدات انجام نشده و تا همین جا هم مجبور شده‌ام از جیب خرج کنم.»
او اضافه کرد:« پشتیبانی از این مسابقه به عهده مرکز هنرهای نمایشی است. البته این را هم می‌دانیم که وزارت ارشاد هم به بودجه خود نرسیده است.»
فراهانی در پایان اشاره کرد:« به هر حال امیدواریم تا پایان خرداد ماه یا اوایل تیر ماه بتوانیم نتایج نهایی را اعلام کنیم.»