در حال بارگذاری ...

حضور شهرستانی‌ها در انتخابات ITI ضروری است

با وجود بحث‌های مختلفی که درباره انتخابات هیأت رئیسه ITI در ایران صورت گرفته، به نظر می‌رسد شهرستانی‌ها که بخشی از جامعه تئاتری هستند نادیده گرفته شده‌اند.همایون قنواتی مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر افزود: «حدود ۴۵۰ انجمن نمایش به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند و هرکدام دارای هیأت رئیسه هستند. در واقع حدود ۷۰ هزار عضو فعال تئاتری در این انجمن‌ها حضور دارند که در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و فجر شرکت می‌کنند.»

با وجود بحث‌های مختلفی که درباره انتخابات هیأت رئیسه ITI در ایران صورت گرفته، به نظر می‌رسد شهرستانی‌ها که بخشی از جامعه تئاتری هستند نادیده گرفته شده‌اند.
همایون قنواتی مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر افزود: «حدود 450 انجمن نمایش به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند و هرکدام دارای هیأت رئیسه هستند. در واقع حدود 70 هزار عضو فعال تئاتری در این انجمن‌ها حضور دارند که در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و فجر شرکت می‌کنند.»
وی تصریح کرد:« با توجه به این که ITI یک نهاد تئاتری است باید با تمامی تئاتری‌ها نشست داشته و تصمیم‌گیری کند. به همین جهت حضور تئاتری‌هایی که در شهرستان‌ها فعال هستند در انتخابات مجمع عمومی ITI ضروری است چرا که آنان نیز حق دارند و می‌توانند در ترکیب هیأت رئیسه ITI ایران حضور داشته باشند.»