در حال بارگذاری ...

دبیر پنجمین جشنواره تئاتر میثاق: رشد کیفی را مد نظر قرار داده‌ایم

در چهار دوره گذشته جشنواره میثاق بیشتر به دنبال رشد کمی تئاتر در میان یگان‌های مستقر در ارتش بودیم، اما در این دوره رشد کیفی را مدنظر قرار داده‌ایم. سرهنگ حمزه‌زاده دبیر پنجمین دوره جشنواره میثاق در گفت‌وگو با سایت ...

در چهار دوره گذشته جشنواره میثاق بیشتر به دنبال رشد کمی تئاتر در میان یگان‌های مستقر در ارتش بودیم، اما در این دوره رشد کیفی را مدنظر قرار داده‌ایم.
سرهنگ حمزه‌زاده دبیر پنجمین دوره جشنواره میثاق در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر درباره فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری این جشنواره گفت:« در آبان ماه سال گذشته فراخوان ارسال متون اعلام شد که در نتیجه 56 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. این متون توسط آقایان موحدی، مراد، اعتمادی و ناوسروان اقبال‌فر مورد بازخوانی قرار گرفتند که در نهایت 38 متن پذیرفته شد، که از این میان 19 متن متعلق به شهرستان‌ها و 19 متن متعلق به تهران است.»
حمزه‌زاده با اشاره به گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره گفت:« این جشنواره در دو دوره اول تنها در سطح ارتش برگزار شد و یگان‌های مستقر در ارتش می‌توانستند در آن حضور پیدا کنند. اما از دوره سوم به بعد این جشنواره در سطح نیروهای مسلح یعنی ارتش، سپاه و بسیج برگزار می‌شود. وی درباره حضور گروه‌های آزاد در جشنواره گفت:« چون بسیج یک نیروی مردمی است، گروه‌های آزاد هم می‌توانند از این طریق در جشنواره حضور پیدا کنند.»
او در ادامه افزود:« در حال حاضر هشت گروه از نیروی مقاومت بسیج در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.»
حمزه‌زاده درباره نحوه بازبینی‌های این جشنواره گفت:« از آنجا که فضای این جشنواره با جشنواره‌های معمول تئاتر متفاوت است و بازبینی‌ها نیازمند حضور در واحدهای نظامی و شهرستان‌هاست به همین علت بازبینی‌ها توسط خود من انجام خواهد شد. وی اضافه کرد:« بازبینی‌ها از دیروز آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه پیدا خواهد کرد.»
حمزه‌زاده در مورد نحوه برگزاری جشنواره گفت:« پنجمین دوره جشنواره از 24 اردیبهشت تا دوم خرداد در سالن‌های سنگلج و پرواز برگزار خواهد شد.»
دبیر جشنواره میثاق تصریح کرد:« 12 نمایش در مرحله نهایی حضور خواهند داشت، که هشت نمایش مربوط به یگان‌های مستقر در ارتش، دو نمایش متعلق به سپاه و بسیج و همچنین نمایش برگزیده جشنواره فتح و معراج و نمایش برگزیده جشنواره پلیس است که در دو بخش مسابقه و جشنواره جشنواره‌ها حضور پیدا خواهند کرد.»
حمزه‌زاده درباره اهداف برگزاری جشنواره میثاق گفت:« ما هم علاقه‌مندیم تئاتر در همه جا از جمله ارتش گسترش پیدا کند. حضور تئاتر می‌تواند به تقویت ابعاد عاطفی در میان پرسنل ارتش کمک کند و آگاهی‌ها را گسترش دهد.»
وی در پایان خاطرنشان کرد:« در چهار دوره گذشته بیشتر رشد کمی مدنظر ما بود که فکر می‌کنم باوجود 38 متن پذیرفته شده به این هدف دست پیدا کرده‌ایم. اما باید در نظر داشت که فضای این جشنواره با جشنواره‌های معمول تئاتر متفاوت است و جشنواره در یک محیط خاص برگزار می‌شود. از همین رو وجود 38 متن پذیرفته شده نشان می‌دهد که به لحاظ کمی به موفقیت رسیده‌ایم و از این دوره بیشتر به کیفیت آثار توجه خواهیم کرد.»