در حال بارگذاری ...

روز جهانی تئاتر با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و خانه تئاتر برگزار می‌شود

مرکز هنرهای نمایشی روز جهانی تئاتر را با همکاری خانه تئاتر برگزار می‌کند.همایون قنواتی مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت:«امسال روز جهانی تئاتر در استان اصفهان و با حضور هنرمندان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج شنبه اول اردیبهشت ماه در تالار هنر اصفهان برگزار خواهد شد.

مرکز هنرهای نمایشی روز جهانی تئاتر را با همکاری خانه تئاتر برگزار می‌کند.
همایون قنواتی مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت:«امسال روز جهانی تئاتر در استان اصفهان و با حضور هنرمندان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج شنبه اول اردیبهشت ماه در تالار هنر اصفهان برگزار خواهد شد.
قنواتی تصریح کرد:«برنامه‌های روز جهانی تئاتر در نتیجه همکاری و هماهنگی میان مرکز هنرهای نمایشی و خانه تئاتر شکل گرفته است.»
وی افزود:«مراسم روز جهانی تئاتر در اصفهان در اصل یک سفر سه روزه هم محسوب می‌شود که هنرمندان در شهرهای اصفهان، کاشان و استان چهارمحال و بختیاری حاضر خواهند شد.»
وی در خصوص برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی تئاتر در خانه تئاتر گفت:«برای برگزاری این مراسم هم بین مرکز هنرهای نمایشی و خانه تئاتر همکاری صورت خواهد گرفت.»
قنواتی در مورد دیگر برنامه‌های روز جهانی تئاتر در اصفهان خاطر نشان کرد:« هم زمان با این جشن جلساتی هم بین مدیران کل وزارت ارشاد در استان‌ها و مدیران انجمن‌های نمایش با مرکز هنرهای نمایشی برگزار می‌شود که قرار است طی این جلسات موانع رشد تئاتر در شهرستان‌ها بررسی شود و نتایج آن به صورت یک بیانیه در اصفهان ارائه خواهد شد. مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی در خصوص دیگر برنامه‌های روز جهانی تئاتر در اصفهان گفت:«در این مراسم از فعالان عرصه نمایش و رسانه‌هایی که به توسعه تئاتر کمک کرده‌اند مانند ناشران، صدا و سیما و عوامل فنی تئاتر تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید. همچنین تقدیر از پیشکسوتان و یاد بود درگذشتگان هنر تئاتر نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.»
وی اضافه کرد:« قرار است در این مراسم، قطعات نمایش‌های آئینی از استان‌های کردستان، اصفهان و خراسان نیز اجرا شود. همچنین قرار است پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همراه پیام آرین منوشکین قرائت شود.»