در حال بارگذاری ...

در صورت توافق مرکز هنرهای نمایشی و آموزش و پرورش:زنگ تئاتر در مدارس به صدا در می‌آید

در این جلسه که همایون قنواتی و رحمت امینی به همراه دکتر نشان حضور داشتند ظرفیت‌های خود را توضیح دادیم و در نهایت قرار شد ما هم در تنظیم سند توسعه تئاتر حضور داشته باشیم و چشم‌اندازهای آینده هنر تئاتر را در سطح مدارس مشخص کنیم.

وزارت آموزش و پرورش در تنظیم سند توسعه تئاتر حضور خواهد داشت.
به گزارش سایت ایران تئاتر، یکشنبه گذشته جلسه‌ای میان مدیران مرکز هنرهای نمایشی و مسئولان دفتر برنامه‌ریزی امور فرهنگی و مشاوره آموزش و پرورش برگزار شد.
اصغر نقی‌زاده شکیبا معاون فرهنگی و هنری دفتر برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت:«به دنبال گفت‌وگوها و جلسات سال 83، نشستی را با حضور دکتر نشان برگزار کردیم و به مبادله اطلاعات درباره سطح حضور تئاتر در مدارس کشور پرداختیم و فعالیت‌های خود را در خلال برنامه‌های اول، دوم و سوم توسعه ارائه کردیم.»
وی افزود:«همسوئی و هماهنگی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. این گفت‌وگوها لازم است، چرا که بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان علاقه‌مند به تئاتر یا از گروه‌های حرفه‌ای تاثیر می‌گیرند و یا اینکه در میان این گروه‌ها حضور پیدا می‌کنند. از همین رو آموزش و پرورش در راستای رسیدن به اهداف تربیتی خود، هماهنگی با دستگاه های فرهنگی دیگر را یکی از اهداف مهم خود تلقی می‌کند.»
نقی‌زاده در خصوص مسائل مطرح شده در این جلسه گفت:«در این جلسه که همایون قنواتی و رحمت امینی به همراه دکتر نشان حضور داشتند ظرفیت‌های خود را توضیح دادیم و در نهایت قرار شد ما هم در تنظیم سند توسعه تئاتر حضور داشته باشیم و چشم‌اندازهای آینده هنر تئاتر را در سطح مدارس مشخص کنیم.»
شکیبا درباره چگونگی این همکاری تصریح کرد:«قرار شد کارشناسان ما و مجموعه عوامل دست‌اندر کار در تهیه سند توسعه تئاتر در اولین فرصت جلسه‌ای داشته و نوع قرار گرفتن جایگاه هنرهای نمایشی را در آموزش و پرورش دنبال کنند و اطلاعات خود را به دست‌اندرکاران این مجموعه انتقال دهند.»
وی با اشاره به پیشنهاد مرکز هنرهای نمایش مبنی بر برگزاری یک همایش اضافه کرد:«در این همایش به بررسی نقش تئاتر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداخته می‌شود. از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه ایجاد زنگ تئاتر در مدارس بود. اما مهمترین پیشنهادی که در این نشست ارائه شد، شکل گیری باشگاه تئاتر جوان بود، که ما از آن استقبال می‌کنیم.»
وی درباره اهداف این باشگاه خاطر نشان کرد:« باشگاه تئاتر در اصل تشکیلاتی خواهد بود که به هدایت و رهبری و تامین نیازمندی‌های تئاتر میان دانش‌آموزان خواهد پرداخت. البته هر دو وزارتخانه باید درباره مسائلی چون نحوه مدیریت و یا تامین بودجه و مسائل ساختاری این طرح به توافق برسند.»
شکیبا در پایان اضافه کرد:«امیدواریم این جلسات مشترک منجر به امضاء یک تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و مرکز هنرهای نمایشی شود.»