در حال بارگذاری ...

پایان تصویربرداری نمایش عروسکی”سودادخت” ‌

تصویربرداری نمایش عروسکی"سودادخت" به نویسندگی و کارگردانی طلیعه طریقی در استودیو فرهنگ به پایان رسید.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، بهزاد ناظری مدیر تولید شرکت فرهنگ فیلم تهران (وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی متعلق به وزارت علوم، تحقیقات وفن آوری) در این باره گفت: زمان این نمایشنامه حدود 45 دقیقه است که در استودیو دیجیتال فرهنگ یکی از بزرگترین استودیوهای کشور ضبط و تنظیم شده است.
وی در خصوص داستان نمایش افزود: این نمایش که تکنیک تلفیقی از بازیگر و عروسک است، نگاهی آزاد به داستان سوگ سیاوش برگرفته از شاهنامه فردوسی با این توضیح که نگاه تازه ای را از این نمایش دیر پا ارائه داده است.
ناظری با اشاره به اینکه قصد داریم بعد از گرفتن پروانه نمایش "سودادخت" از وزارت ارشاد، نسخه ویدیویی این نمایش را به بازار ارائه کنیم افزود: تصویربرداری سودادخت به روش دی‌وی کَم و حرفه‌ای با قابلیت پخش از صدا و سیما انجام شده است.
گلناز فرمانی، کبری دبیری، حنیف شهپر راد بازیگران و گلاره کرمی، مریم عزیز محمدی، مژگان قربانلو،  مریم افراز، سپیده رضایی‌راد، سپهر شریف‌زاده، هاله قاسمی، بهنود ذوالفقاری، سیاوش بهادری‌راد، عروسک گردانان این نمایش هستند.
سایر عوامل نمایش سودادخت عبارتند از: کارگردان هنری: طلیعه طریقی، کارگردان تلویزیونی و طراح نور: حسن سلیمان میگونی،‌ مدیرتولید: بهزاد ناظری،‌ هماهنگی تولید و فنی: امین اسماعیلی، صدابردار: محمدرضا میرکمالی،‌ تصویر برداران: مسعود عزیزی، احمدرضا بخشی، محمد قنبری، دستیار کارگردان: رضا شاه بداغی و موسیقی: علی احمدیان، روابط عمومی: سید مهدی محمدی.
گفتنی است این نمایش در جشنواره تئاتر فجر 86 در بخش منتخب جشنواره‌ها و جشنواره تئاتر عروسکی(مبارک) اجرا شد و اولین بار در دهمین جشنواره بانوان ‌روی صحنه رفت که جوایز اول کارگردانی، ساخت عروسک و موسیقی را از آن خود کرد.
شرکت فرهنگ فیلم پیش از این به تولید آثاری چون"مکبث"، "هملت"،‌ "مش مش قلی خان"، "یه شهر بی پرنده"، "رمپل"، "ماکاندو" و فیلم کوتاه"خاطرات گمشده" پرداخته و وارد شبکه توزیع سراسری کرده است.