در حال بارگذاری ...

جشن بزرگداشت چهارصدمین سال انتشار رمان دن کیشوت در تالار قشقایی

همزمان با آغاز اجرای نمایش”دن کیشوت” به کارگردانی علی‌اصغر دشتی، بزرگداشت چهارصدمین سال انتشار این رمان با حضور نجف دریابندری، فهیمه راستکار، کاوه میرعباسی و جمعی از هنرمندان یکشنبه اول خرداد ماه در تالار قشقایی برگزار می‌شود.در حال حاضر در سراسر جهان جشن بزرگداشت چهارصدمین سال انتشار این رمان برگزار می‌شود و بزرگان ادب و هنر در این مراسم‌ها به روخوانی رمان مذکور پرداخته‌اند که از آن جمله می‌توان به گابریل گارسیا مارکز و پادشاه اسپانیا اشاره کرد.

همزمان با آغاز اجرای نمایش”دن کیشوت” به کارگردانی علی‌اصغر دشتی، بزرگداشت چهارصدمین سال انتشار این رمان با حضور نجف دریابندری، فهیمه راستکار، کاوه میرعباسی و جمعی از هنرمندان یکشنبه اول خرداد ماه در تالار قشقایی برگزار می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر از سایت”دن کیشوت” روز اول خرداد ماه و پیش از آغاز اولین اجرای نمایش دن کیشوت مراسم بزرگداشت چهارصدمین سال انتشار این رمان برگزار می‌شود. در این مراسم گفتاری از نجف دریابندری درباره رمان دن کیشوت ارائه خواهد شد و پس از آن بخشی از این رمان توسط فهیمه راستکار روخوانی می‌شود. در ادامه مراسم بیانیه گروه نمایش دن کیشوت درباره این رمان و سبک اجرایی و چگونگی بازخوانی آن برای تبدیل به یک اثر نمایشی توسط فریبا کامران خوانده خواهد شد.
در این مراسم همچنین کاوه میرعباسی نیز با موضوع دن کیشوت سخنرانی خواهد کرد. در پایان نیز قرار است از طرف گروه تندیس دن کیشوت به میهمانان اهداء شود. علاوه بر میهمانان نام برده سفیر اسپانیا در ایران نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.
در حال حاضر در سراسر جهان جشن بزرگداشت چهارصدمین سال انتشار این رمان برگزار می‌شود و بزرگان ادب و هنر در این مراسم‌ها به روخوانی رمان مذکور پرداخته‌اند که از آن جمله می‌توان به گابریل گارسیا مارکز و پادشاه اسپانیا اشاره کرد.
نمایشنامه دن کیشوت بر اساس طرحی از علی‌اصغر دشتی و به قلم علی‌ قلی‌پور برای اجراء آماده شده است. هدایت هاشمی، نگار عابدی، مسعود شیخی، رامین سیاردشتی، یونس لطفی، عباس حبیبی، رامونا شاه، لیلا ستاره، سمیه عسگری، جواد پورزند، علی هاشمی، محمد پویا، حمید رضا زاده و هادی پیوند،خسرو محمودی، آرش بزرگ‌زاده در این نمایش بازی دارند. نمایش دن کیشوت از اول خرداد ماه هر روز ساعت 30/19 در تالار قشقایی روی صحنه خواهد رفت.