در حال بارگذاری ...

خسرو نشان ، ‌حذف مراحل بازخوانی و بازبینی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر را اعلام کرد

شکل برگزاری جشنواره امسال با دوره‌های دیگر متفاوت خواهد بود. بدین معنی در بیشترین تاکید ما بر آثار اجرا شده در طول سال ۸۴ است و به همین معنی فراخوانی به آن صورت که در بردارنده مراحل ارسال متون، بازخوانی و بازبینی باشد، نداریم.

رییس مرکز هنرهای نمایشی ، در همین خصوص به خبرنگار هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: شکل برگزاری جشنواره امسال با دوره‌های دیگر متفاوت خواهد بود. بدین معنی در بیشترین تاکید ما بر آثار اجرا شده در طول سال 84 است و به همین معنی فراخوانی به آن صورت که در بردارنده مراحل ارسال متون، بازخوانی و بازبینی باشد، نداریم.
وی در ادامه توضیح داد: بیشتر آثاری که در جشنواره بیست و چهارم اجرا می‌شوند از میان آثاری انتخاب می‌شوند که نیمه دوم سال 84 اجرا شده‌اند.
به گفته وی، بخش مرور و بخش تولیدات جدید از دیگر بخش‌های جشنواره امسال خواهند بود به این صورت که کارهای اجرا شده در جشنواره‌های پیش در بخش مورد اجرا می‌شوند و تعدادی نمایش جدید نیز به عنوان آثار تولیدی در جشنواره اجرا خواهند شد.
نشان درباره تولید آثار جدید به ایسنا گفت: در این بخش از ماه خرداد ماه طرح‌های گروه‌های تئاتری را دریافت می‌کنیم و از میان طرح‌های دریافتی تعدادی را می پذیریم ضمن این که به عده‌ دیگری از هنرمندان پیشنهاد کار تولیدی خواهیم داد.
نشان درباره طول زمان برگزاری جشنواره امسال گفت: با توجه به کثرت‌ آثار شرکت کننده و از آنجا که طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی در صدد هستیم تا جشنواره آیینی سنتی را هم زمان جشنواره فجر برگزار کنیم، زمان برگزاری این دوره از جشنواره به دو هفته افزایش خواهد یافت.
وی اظهار امیدواری کرد به زودی دبیر جشنواره فجر مشخص شود و تمامی تغییرات انجام شده در فراخوان در بیانیه‌هایی به اطلاع عموم برسد.
وی همچنین درباره احتمال برگزاری جشنواره عروسکی در سال 84 گفت: با وجود علاقه‌مندی ما به برگزاری سالانه این جشنوراه‌،‌هنوز به منابع مالی کافی دست نیافته‌ایم و اگر در فرصت کوتاه باقی مانده بتوانیم به این منابع دست یابیم،‌جشنواره عروسکی در سال 84 هم برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط مالی مرکز هنرهای نمایشی علاقه‌ای نداریم تا تعهدی به تعهدات قبلی اضافه کنیم بلکه برنامه‌ریزی‌ها را با در نظر گرفتن شرایط خاص انجام خواهیم داد.
وی در باره جمع شدن سنگ فرش‌های تئاتر شهر توسط شهرداری تهران گفت: من چندان در جریان این موضوع نیستم اما طبق پیگیری‌هایی که آقای حسین پارسایی انجام داده، این موضوع به ساخت ایستگاه مترو مربوط می‌شود که با بازگشت ایشان در سفر حج دوباره پیگیری خواهد شد.