در حال بارگذاری ...

امیر دژاکام:طرح تفکیک انجمن نمایش از مرکز هنرهای نمایشی بسیار مفید است

اینکه یک مدیر دولتی با بودجه انجمن نمایش منشی استخدام کند، اشکال دارد.اینکه انجمن نمایش یک منشی هم داشته باشد اشکالی ندارد، ولی این امر که یک مدیر دولتی با بودجه انجمن نمایش منشی استخدام کند اشکال دارد. یک مدیر دولتی باید با ماشین دولتی جابه‌جا شود نه با ماشینی که با بودجه انجمن نمایش تهیه شده است.

اینکه یک مدیر دولتی با بودجه انجمن نمایش منشی استخدام کند، اشکال دارد.
امیر دژاکام نویسنده و کارگردان در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر درباره تفکیک وظایف انجمن نمایش از مرکز هنرهای نمایشی گفت:«این طرح بسیار مفید است و به نفع تئاتر تمام می‌شود چرا که تاکنون بودجه انجمن نمایش خرج امور اداری و کارمندان اداری بخش‌های دیگر می‌شد، به طور مثال استخدام یک منشی برای مدیر و یا مسئولی در قسمتی دیگر با بودجه انجمن نمایش که باید برای هنرمندان تئاتر و تولید تئاتر صرف شود، صورت می‌گرفته است. اینکه انجمن نمایش یک منشی هم داشته باشد اشکالی ندارد، ولی این امر که یک مدیر دولتی با بودجه انجمن نمایش منشی استخدام کند اشکال دارد. یک مدیر دولتی باید با ماشین دولتی جابه‌جا شود نه با ماشینی که با بودجه انجمن نمایش تهیه شده است. برای مثال برای تعمیر تئاترشهر باید از بودجه عمرانی دولت استفاده شود، نه بودجه انجمن نمایش.»
وی خاطر نشان کرد:«عدم تفکیک وظایف انجمن نمایش با مرکز هنرهای نمایشی باعث شده که مشکلات بسیاری برای ردیف بودجه انجمن نمایش پیش بیاید و این بودجه در جاهای دیگر و برای فعالیت‌های دیگری خرج شود. البته شاید آن فعالیت‌ها هم درست بوده باشد، اما ردیف بودجه دیگری داشته، به طور مثال ساختن جایی یا حرکت فرهنگی بوده است.»
دژاکام ادامه داد:«این عدم تفکیک‌ها باعث شد که ما در تقسیط بودجه نیز با مشکلات زیادی روبرو شویم. در حال حاضر تعداد زیادی کارمند را می‌بینیم که با بودجه انجمن نمایش استخدام شده‌اند در حالی که شاید تنها پنجاه تن از هنرمندان در این انجمن استخدام شده باشند و این باعث شده که بسیاری از حقوق قانون کار مثل بن‌ها و یا حق مسکن به هنرمندان تعلق نگیرد.»
وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در صورت اجرای این طرح، فضای تئاتر کشور با بی‌نظمی و تداخل وظایف روبرو شود، گفت:«خیر. این اتفاق رخ نخواهد داد. چرا که وظایف مرکز هنرهای نمایشی تعریف شده است، این دو بسیار به هم نزدیک هستند و شاید بتوان گفت دو برادر هستند در یک خانواده.»