در حال بارگذاری ...

ایرج راد: به زودی کاندیداهای ITI را اعلام می‌کنیم

این خانه تئاتر است که مسائل ITI را دنبال می‌کند ولی برای این که شک و شبهه‌ای به وجود نیاید، از همه دعوت به عمل ‌آورده‌ایم.راد درباره گروه سه نفره‌ای که از سوی مرکز هنرهای نمایشی مسئول انتخاب نماینده ایران در ITI شده بودند، گفت:«دو تن از این افراد جزء کاندیداهای ما هم هستند.»

این خانه تئاتر است که مسائل ITIرا دنبال می‌کند ولی برای این که شک و شبهه‌ای به وجود نیاید از همه دعوت به عمل آورده‌ایم.
ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر در گفت‌‌وگو با سایت ایران تئاتر درباره جلسه خانه تئاتر برای انتخاب نماینده ITI در ایران گفت:«برای این منظور شنبه، هفتم خرداد ماه ساعت 30/17 در مجموعه تئاترشهر جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد که به همین خاطر یک فراخوان عمومی هم صادر کرده‌ایم. حضور در این جلسه تنها مختص اعضا نیست و تمامی اهالی تئاتر می‌توانند در این جلسه شرکت کنند. همچنین در تمام دانشکده‌های هنری هم در این باره اطلاع رسانی کرده‌ایم.»
وی افزود:«این خانه تئاتر است که مسائل ITI را دنبال می‌کند ولی برای این که شک و شبهه‌ای به وجود نیاید، از همه دعوت به عمل ‌آورده‌ایم.»
وی با توضیح این که کاندیداهای مورد نظر خانه تئاتر نیز در این جلسه معرفی خواهند شد گفت:«در این جلسه اساسنامه ITI ایران بر اساس ITI یونسکو تنظیم خواهد شد.»
وی درباره گروه سه نفره‌ای که از سوی مرکز هنرهای نمایشی مسئول انتخاب نماینده ایران در ITI شده بودند، گفت:«دو تن از این افراد جزء کاندیداهای ما هم هستند.»
راد درباره خرید ساختمان خانه تئاتر گفت:«هنوز نتوانسته‌ایم با مبلغی که در اختیار داریم جای مناسبی را پیدا کنیم و این مبلغ جوابگوی این کار نیست.»
وی درباره تغییرات در برگزاری جشنواره تئاتر فجر، حذف بازخوانی و بازبینی از مراحل جشنواره و انتخاب آثار از میان نمایش‌های اجرا شده در شش ماهه دوم سال گفت:«این طرحی است که ما سال‌ها به دنبال اجرای آن بودیم. به اعتقاد من کارهایی باید برای جشنواره انتخاب شود که قبلاً اجرا شده باشد و آثار متفاوتی محسوب می‌شوند. جشنواره محلی برای تبادل افکار و یافته‌های جدید میان اهالی تئاتر است، که در این جشنواره‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به بحث و گفت‌وگو بپردازند. جشنواره تئاتر برای مردم نیست. بلکه محلی است برای تبادل افکار و یافته‌های جدید بین هنرمندان و دست‌اندرکاران تئاتر.»