در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور

آیین اختتامیه دومین طنزواره استانی میرما برگزار شد

دومین طنزواره استانی میرما با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در محمودآباد مازندران برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، آیین اختتامیه دومین طنزواره استانی میرما، با حضور کاظم نظری، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولان و هنرمندان عرصه‌ هنرهای نمایشی روز پنج‌شنبه سی‌ام فروردین در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار شد.

تعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و شهرداری تاثیرگذار است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در این مراسم از همت بالای شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد در برگزاری رویدادهای مختلف هنری و فرهنگی از جمله دومین طنزواره استانی میرما تقدیر و تشکر کرد و گفت: «در این برهه از زمان، مردم بیشتر از هر وقت دیگر به شورونشاط اجتماعی نیازمند هستند و اینکه شهرداری‌ها در کنار توسعه عمرانی و مبلمان شهری به توسعه فرهنگی و برنامه‌های هنری می‌پردازند، جای بسی خرسندی است.»

او افزود: «امروزه در جهان متولی اصلی اکثر جشنواره‌ها، نظیر جشنواره کن، شهرداری‌ها هستند که با حمایت آن‌ها در این رویداد، توانسته‌اند در برندسازی شهری در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.»

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: «استقبال مخاطبین و تماشاگران از این طنزواره و سطح کیفی آثار ارائه‌شده با توجه به برگزاری دو دوره از این رقابت‌ها خوب بوده است و با توجه به دارا بودن سواحل بکر و آزاد در این شهرستان، با برنامه‌ریزی و ارائه طرح جامع و مدون، دوره بعدی این طنزواره می‌تواند در سطح منطقه‌ای و بین استان‌های شمالی کشور و حتی ملی برگزار شود تا ما بتوانیم در مرکز هنرهای‌ نمایشی این رویداد را در تقویم سالانه جشنواره‌ها ثبت کنیم.»

او پرداختن به آثار شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم و امنیت و نیز چهره‌های شاخص علمی و تاریخی استان مازندران را از اقداماتی دانست که انجمن هنرهای نمایشی می‌تواند با تعامل با شهرداری‌های استان در سطح استانی و ملی برگزار کند.

کاظم نظری در پایان از حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از دو اثر برتر این طنزواره جهت معرفی به دو جشنواره ملی طنز در بوکان و اصفهان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و شهرداری محمودآباد شاهد رشد، تعالی و شکوفایی بیشتر هنر تئاتر در این استان باشیم.

معرفی برگزیدگان طنزواره میرما

در ادامه این آیین برگزیدگان طنزواره استانی میرما که با محوریت فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، از سوی هیئت‌داوران متشکل از محمد جونیان، شهرام نوشیر و سید حسین ساداتی به این شرح معرفی شدند:

بخش استندآپ کمدی

هیئت‌داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال از سرکار خانم زهرا ذوالفقاری از شهرستان محمودآباد  تقدیر به عمل آورد.

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال تعلق گرفت به شبنم محمد تبار از شهرستان آمل

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال تعلق گرفت به امین ذبیحی نژاد از شهرستان نکا

 هیئت‌داوران در این بخش هیچ اثری  را حائز رتبه اول ندانست.

بخش نمایش‌های صحنه‌ای  

طراحی صحنه

هیئت‌داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال از طراح صحنه نمایش «ریتا» یاسر محمودی برنتی از ساری تقدیر به عمل آورد.

لوح تقدیر، تندیس جشواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال تعلق گرفت به طراح صحنه نمایش «مرگ در زنه» محمدرضا اصغری از شهرستان محمودآباد.

موسیقی

 هیئت‌داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون برای موسیقی نمایش «سنبل‌الطبیب» از داریوش هاتف راد از شهرستان جویبار تقدیر به عمل آورد.

 تندیس جشنواره و  جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال را برای انتخاب موسیقی نمایش «مرگ در زنه» به میلاد عبدی از شهرستان محمودآباد اهدا شد.

بازیگری زن 

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به‌طور مشترک اهدا شد به بازیگران نمایش‌های «ریتا»؛ مهسا شیرزادی از ساری و «خواهش‌های بیجای یک‌طرفه»؛ یلدا سادات یاوی از آمل  

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به‌طور مشترک و جداگانه تعلق گرفت به بازیگران نمایش‌های «سنبل‌الطبیب» کوثر اکبرزاده از شهرستان جویبار و «ریتا» نیلوفر واحدیان از شهرستان ساری.

بازیگری مرد

هیئت‌داوران با اهدای لوح تقدیر از بازیگر خردسال نمایش «بمب ساعتی» آرتا ناییج از شهرستان نور تقدیر به عمل آورد.

همچنین در این بخش هیئت‌داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج  میلیون ریال به‌طور مشترک و جداگانه از بازیگر نمایش «مرگ‌ در زنه»؛ مجتبی قلی زاده از محمودآباد و بازیگر نمایش «سنبل‌الطیب»؛ مهدی حسن‌زاده از جویبار و بازیگر نمایش «ماشال کوییست»؛ میثم فرجی از آمل تقدیر کرد.

لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به‌طور مشترک و جداگانه اهدا شد به بازیگر  نمایش «ریتا»؛ پرهام رمضانی از ساری و بازیگر نمایش «بمب ساعتی»؛ ثایر سالار از نور.  

  کارگردانی

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال تعلق گرفت به کارگردان نمایش «مرگ در زنه» حسن رامی از محمودآباد.

 لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی نیز به نمایش « ریتا» یاسر محمودی برنتی از ساری رسید.‏    

نویسندگی

 لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال به‌طور مشترک تعلق گرفت به نویسندگان نمایش‌های «مرگ در زنه» حامد مربوط صادق؛از شهرستان محمودآباد و نویسنده نمایش «ریتا»؛ پرهام رمضانی از ساری

هیئت‌داوران در این بخش هیچ  اثری را حائز رتبه برگزیده ندانست.  

همچنین هیئت‌داوران به‌منظور تحقق شورونشاط اجتماعی و حمایت از تولیدات آثار نمایشی هنرمندان حوزه طنز و کمدی از بین آثار اجراشده در دومین طنزواره استانی میرما نمایش « مرگ در زنه» را به دبیرخانه طنزواره و شهرداری محمودآباد جهت حمایت برای اجرای عمومی معرفی‌ کردند.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی دوما

 در حاشیه آیین اختتامیه طنزواره استانی میرما از برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی دوما که با اقتباس از کتاب رمان دوما «زندگینامه حاجیه‌خانم سیده سلطنت حمیدتبار مادر سرداران شهید ابوالحسن و ابوالقاسم و بسیجی شهید هادی محمد زاده» در سطح ملی برگزار شده بود، تقدیر شد.

داوران این جشنواره پژمان شاهوردی، فراز فلاح نژاد و حسن دولت‌آبادی بودند و برگزیدگان آن به این شرح زیر معرفی و تقدیر شدند:

تقدیر: مرجان فخار از شهرستان اراک برای نمایشنامه «طعمه رهایی»

رتبه سوم: کاوه مهدوی از تهران برای نمایشنامه «سه _ ما»

رتبه دوم: آرزو بهرامی از زنجان با نمایشنامه «درد آب»

هیئت‌داوران هیچ اثری را شایسته کسب رتبه نخست در این مسابقه ندانستند.

دومین طنزواره استانی میرما از ۲۸ تا ۳۰ فروردین با حضور ۶ گروه نمایشی و ۵ استندآپ کمدین به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار شد.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

نظرات کاربران