در حال بارگذاری ...

برنده جایزه تونی درگذشت

آن بانکروفت، بازیگر معروف سینما و تئاتر و برنده جایزه تونی که در مدت چند دهه فعالیت حرفه‌ای نقش‌ آفرینی‌های موفقی از خود به جا گذاشت در سن ۷۳ سالگی درگذشت.به گزارش سایت ایران تئاتر وی که در اثر ابتلا به بیماری سرطان از دنیا رفت در دهه ۵۰ به بازیگری روی آورد و در سال ۱۹۵۸ برای نخستین نقش آفرینی خود در برادوی در نمایش”Two for the Seesaw” از ویلیام گیبسون موفق به دریافت جایزه تونی شد.

آن بانکروفت، بازیگر معروف سینما و تئاتر و برنده جایزه تونی که در مدت چند دهه فعالیت حرفه‌ای نقش‌ آفرینی‌های موفقی از خود به جا گذاشت در سن 73 سالگی درگذشت.
به گزارش سایت ایران تئاتر وی که در اثر ابتلا به بیماری سرطان از دنیا رفت در دهه 50 به بازیگری روی آورد و در سال 1958 برای نخستین نقش آفرینی خود در برادوی در نمایش”Two for the Seesaw” از ویلیام گیبسون موفق به دریافت جایزه تونی شد. پس از این تجربه موفق، او در نمایشی به کارگردانی آرتورپن با نام”the Miracle Women” در نقش آنی سولیوان معلم نابینای هلن کلر بازی کرد که با تحسین منتقدان مواجه شد و بازی در نسخه سینمایی همین نمایش اولین جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. او پس از این نمایش در سال 1963 با ایفای نقش در نمایشی از برشت با نام”Mother Courage” مجدداً به برادوی بازگشت و در سال 1978 برای بازی در نقش نخست وزیر اسرائیل گلدامیر در نمایشی از ویلیام گیبسون با نام گلدا بار دیگر نامزد تونی شد.
آن بانکروفت در هالیوود نیز نقش آفرینی‌های موفقی از خود به جا گذاشت و در مجموع برای بازی در پنج فیلم از جمله”نقطه برگشت” ”Agnes of God” ،”فارغ التحصیل” نامزد اسکار شد. یکی از معروفترین نقش‌های او بازی در فیلم”فارغ‌التحصیل” به کارگردانی مایک نیکولز بود. او همچنین در فیلم‌های مطرحی همچون”مرد فیلی” از دیوید لینچ،”خانه‌ای برای تعطیلات”،‌”گاربو حرف می‌زند”و... به ایفای نقش پرداخت.