در حال بارگذاری ...

بیش از 26 هزار اجرای صحنه‌ای در جشنواره ادینبورگ

جشنواره فرینج ادینبورگ یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشی سال از هفتم تا بیست‌ونهم اوت امسال در پایتخت اسکاتلند برگزار خواهد شد.در جشنواره امسال که پنجاه و نهمین دوره آن است در حدود ۱۶۱۹۰ هنرمند برای بازی در نمایش‌ها و کمدی‌های زنده خیابانی در اسکاتلند حضور خواهند داشت و ۲۶۸۹۵ اجرا از نمایش‌های مختلف در این ماراتن نمایشی عرضه خواهند شد.

جشنواره فرینج ادینبورگ یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشی سال از هفتم تا بیست‌ونهم اوت امسال در پایتخت اسکاتلند برگزار خواهد شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، در جشنواره امسال که در حدود 800 نمایش در بیش از سیصد نقطه شهر اجرا خواهند داشت جنگ با تروریسم و موضوعاتی همچون چگونگی برخورد با زندانیان در زندان ابوغریب و تنش میان اسرائیل و فلسطین سوژه بیشتر نمایش‌ها هستند. از جمله تولیدات مهم نمایشی امسال نمایش”اهرام ثلاثه من”درباره لیندی اینگلند سرباز آمریکایی است که به خاطر دست داشتن در رسوایی شکنجه‌های زندان ابوغریب زندانی شد. گروه تئاتر Arches از گلاسکو نمایش”Snuff” درباره تروریسم را اجرا خواهد کرد و نمایش جالب توجه دیگر”تروریست یک موزیکال” است که چگونگی امرار معاش نظامیان پس از هیاهوی جنگ با تروریسم را به تصویر خواهد کشید.
در جشنواره امسال که پنجاه و نهمین دوره آن است در حدود 16190 هنرمند برای بازی در نمایش‌ها و کمدی‌های زنده خیابانی در اسکاتلند حضور خواهند داشت و 26895 اجرا از نمایش‌های مختلف در این ماراتن نمایشی عرضه خواهند شد.
گفتنی است پیش فروش بلیت‌های نمایش جشنواره فرینج ادینبورگ امسال از سیزدهم ژوئن ـ یک هفته زودتر از موعد همیشگی ـ آغاز خواهد شد. سال گذشته در حدود 25/1 میلیون بلیت فروخته شدند.