در حال بارگذاری ...

هملت آوازخوان در چین

از آوازخواندن و حرف زدن هملت به زبان چینی تعجب نکنید! به گزارش سایت ایران تئاتر، یک گروه نمایشی مقیم شانگهای در صدد اجرای نسخه اپرایی این نمایشنامه معروف شکسپیر در شهر Helsingor دانمارک ـ جایی که داستان این نمایشنامه در آنجا به وقوع می‌پیوندد ـ است.

از آوازخواندن و حرف زدن هملت به زبان چینی تعجب نکنید!
به گزارش سایت ایران تئاتر، یک گروه نمایشی مقیم شانگهای در صدد اجرای نسخه اپرایی این نمایشنامه معروف شکسپیر در شهر Helsingor دانمارک ـ جایی که داستان این نمایشنامه در آنجا به وقوع می‌پیوندد ـ است. این گروه تئاتر عنوان اپرای نمایشی خود را”انتقام شاهزاده” گذاشته‌اند و تصمیم دارند ماجرای این نمایش را به چین باستان مرتبط کنند اما به گفته کارگردان این اپرای نمایشی”شی یوکن” حال و هوای تراژیک نمایشنامه اورژینال حفظ خواهد شد. ”شی” توضیح داد: «اگر چه ما به دیالوگ‌های معروف این نمایش همچون” بودن یا نبودن مساله این است” پای بند خواهیم بود اما پاره‌ای از بخش‌ها کوتاه می‌شوند تا فرصت بیشتری برای آوازخوانی، حرکات موزون و آکروباتیک و همچنین اجرای هنرهای رزمی باقی بماند.»
گفتنی است این اپرای نمایشی از یکم تا پنجم اوت در کاخ کرانبورگ واقع در شهر Helsingor دانمارک اجرا می‌شود. اجرای این برنامه‌ با هماهنگی”هملت سومر” یک سازمان فرهنگی دانمارکی انجام می‌گیرد.