در حال بارگذاری ...

«بهروزغریب‌پور» مهمان ویژه فستیوال «چک»

بهروز غریب‌پور که اخیرا نمایش «اپرای عروسکی رستم و سهراب» در تالار فردوسی اجرا کرده است، برای شرکت در فستیوالی به کشور چک می‌رود.

فارس: بهروز غریب‌پور کارگردان و مدیرعامل خانه هنرمندان خبر از برگزاری اجلاس جهانی یونیما در کرواسی داد و در ارتباط با سفرش به چک گفت: به عنوان مهمان ویژه در این جشنواره حضور دارم و سعی من انتخاب نمایش‌های خارجی و دعوت آنها به جشنواره تئاتر عروسکی ایران است.

بهروز غریب‌پور که اخیرا نمایش «اپرای عروسکی رستم و سهراب» در تالار فردوسی اجرا کرده است، برای شرکت در فستیوالی به کشور چک می‌رود.
غریب‌پور در این باره به خبرگزاری فارس گفت: فستیوال عروسکی «ماترین کار» از بزرگترین جشنواره‌ها با محوریت نمایش عروسکی است. این جشنواره از زمان جدا نشدن کشور «چکسلواکی» برگزار می‌شد و بعد از جدا شدن این دو کشور این فستیوال برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تاریخ برگزاری فستیوال عروسکی بیان داشت: این فستیوال از چهارم تیر ماه به مدت یک هفته در کشور چک برگزار می‌شود.
وی افزود: در طول برگزاری این جشنواره بارها به عنوان مهمان افتخاری از من دعوت کردند اما تاکنون نتوانسته‌ام به این جشنواره بروم، اما با حمایت مرکز هنرهای نمایشی امسال به جشنواره خواهم رفت.
مدیرعامل خانه هنرمندان در ادامه خبر از برگزاری اجلاس یونیمای جهانی داد و اظهار داشت: اجلاس یونیمای جهانی (28 جولای) مصادف با ششم مرداد در کشور کرواسی برگزار می‌شود.
غریب‌پور یادآور شد: اولین اجلاس در کشور کرواسی خواهد بود و من نیز به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره اجلاس در این جلسه شرکت می‌کنم. اقدامی که ساختار یونیما انجام می‌دهد، حول مسؤولیت‌های یونیماست.
امسال محل آن برگزاری یونیما بار دیگر کرواسی است که طی آن 18 عضو هیات مدیره جمع می‌شوند و درباره مسائل گوناگون با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.
غریب‌پور تصریح کرد: در این سفرهای سعی خواهم کرد که نمایش‌هایی را برای شرکت در جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران انتخاب کنم.