در حال بارگذاری ...

فصلنامه تئاتر با موضوع”ژست در تئاتر” به زودی منتشر می‌شود

شماره جدید فصلنامه تئاتر با موضوع”ژست در تئاتر” به زودی منتشر می‌شود.وی در ادامه افزود:«ما تغییراتی در فصلنامه چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ محتوا ایجاد کرده‌ایم. در هر شماره یک موضوع اختصاصی خواهیم داشت که در این شماره به موضوع”ژست در تئاتر” خواهیم پرداخت و ژست را در ابعاد مختلف همچون جامعه، فرهنگ، مذهب و عرفان بررسی می‌کنیم. به همین منظور نیز مطالبی را به مترجمان سفارش داده‌ایم.»

شماره جدید فصلنامه تئاتر با موضوع”ژست در تئاتر” به زودی منتشر می‌شود.
محمدرضا خاکی سردبیر جدید فصلنامه تئاتر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر درباره زمان چاپ فصلنامه گفت:«امیدوارم هر چه زودتر این مجموعه چاپ شود. در حال حاضر همه کارهای فصلنامه تمام شده و تنها چاپ آن باقی مانده است.»
وی در ادامه افزود:«ما تغییراتی در فصلنامه چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ محتوا ایجاد کرده‌ایم. در هر شماره یک موضوع اختصاصی خواهیم داشت که در این شماره به موضوع”ژست در تئاتر” خواهیم پرداخت و ژست را در ابعاد مختلف همچون جامعه، فرهنگ، مذهب و عرفان بررسی می‌کنیم. به همین منظور نیز مطالبی را به مترجمان سفارش داده‌ایم.»
وی خاطر نشان کرد:«علاوه بر این بخش ویژه، بخش دیگری هم تحت عنوان چشم‌انداز خواهیم داشت که در آن به مقالات تالیفی و پژوهشی پیرامون تئاتر ایران و جهان می‌پردازیم.»
وی تصریح کرد:«فصلنامه یک هیئت تحریریه دارد که مطالب در آن خوانده می‌شود، تا هم از سطح علمی لازم برخوردار باشد و هم به لحاظ کلی تناسبی بین مطالب باشد.»
وی در پایان افزود:«این فصلنامه باید چاپ شود و بعد مورد قضاوت قرار بگیرد. چون ما از نقطه صفر شروع کرده‌ایم، در صورتی که فصلنامه دیده شود، می‌توانیم کمبودها را رفع کنیم و فضاهای دیگری را هم به آن اضافه کنیم.»
گفتنی است برای این شماره از فصلنامه تئاتر مطالبی از یوجینیو باربا، ریچارد شکنر، میخائیل چخوف، برتولت برشت، مایکل پاتریک نولان، ژان پره و سوزان سانتاک انتخاب شده است که این مطالب توسط محمدرضا خاکی، مصطفی اسلامیه، داود دانشور، مهدی نصرالله‌زاده، حسین‌علی طباطبایی و مجید سرسنگی ترجمه شده است.
همچنین در بخش مربوط به تالیف و پژوهش نیز مقالاتی از منصور براهیمی، رضا سرور، مسعود دلخواه، علی‌اکبر علیزاد انتخاب شده است.
موضوع تخصصی برای شماره آینده فصلنامه تئاتر نیز”دراماتورژی در تئاتر” تعیین شده است.