در حال بارگذاری ...

اعطای نشان درجه یک هنری به داود رشیدی، بهروز غریب‌پور و احمد سپاسدار

برنامه "عصری با هنرمندان" برای اعطای نشان درجه (۱) و درجه (۲) هنری به هنرمندان رشته‌های نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی شب گذشته ۲ مردادماه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در این برنامه "سیدمحمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "حمید شاه‌آبادی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رامین معاون مطبوعاتی، مهان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه و "حسین پارسایی" رییس مرکز هنرهای نمایشی حضور داشتند.
در ابتدای برنامه، شاه‌آبادی با اشاره به هدف برنامه در ارج نهادن به هنرمندان گفت: «هنر طلوع زیبایی‌ها است. هنرمندان ما بیانگر هنری هستند که از بطن واقعیت‌ها بیرون می‌آید.»
وی افزود: «انقلاب درونی هنرمند مادی نیست. وی از یکسو رو به کمال دارد و از سوی دیگر فضای درونی خویش را می‌نگرد.»
شاه‌آبادی تصریح کرد: «ما در تلاش هستیم ارتباطی صمیمانه‌تر با جامعه هنری کشور شکل گیرد و هر بار با بهانه‌ای نو دور هم جمع می‌شویم و این بار هدف، تجلیل از هنرمندان است.»
وی در پایان عنوان کرد: «این فرصت را باید قدر بدانیم و از نزدیک دغدغه‌های هنرمندان را بشنویم و برای رفع مشکلاتشان تدبیر کنیم.»
سپس گزارشی تصویری از دفتر توسعه فعالیت‌های آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد. پس از آن نوجوانان هنرستان هنرهای زیبا اصفهان قطعه‌ای موسیقی سنتی نواختند و پس از آن نوبت به ارائه گزارشی تصویری از بنیاد رودکی و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران رسید.
در ادامه مرشد "محسن میرزاعلی" به اجرای پرده‌خوانی با موضوع پرده حضرت ابوالفضل پرداخت و در ادامه پس از گزارش تصویری دفتر موسیقی، گروه تواشیح قدر به اجرای برنامه پرداخت.
سپس با ارائه گزارشی تصویری برنامه‌ها و اهداف مرکز هنرهای نمایشی معرفی شد.
پس از ارائه این گزارش سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه سخنانی کوتاه پرداخت و گفت: «ما خود را موظف به تجلیل و تکریم از هنرمندان می‌دانیم.»
وی درباره ارائه برنامه‌های معاونت هنری به دولت گفت: «منتظریم بسته نهایی معاونت هنری آماده شود تا آن را به دولت ارائه کنیم.»
حسینی بر لزوم حضور پررنگ‌تر هنرمندان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی تأکید کرد.
در ادامه نوبت به اهدای نشان درجه (1) و (2) هنری رسید که ابتدا نشان‌های دو بخش موسیقی و هنرهای نمایشی اهدا شد. در حوزه تئاتر نشان درجه (1) هنری به داود رشیدی، بهروز غریب‌پور و احمد سپاسدار تعلق گرفت و عزت‌الله مهرآوران، علی رضایی و رضا میرمعنوی نشان درجه (2) هنری دریافت کردند.
پایان بخش این مراسم نیز قطعه‌ای نمایشی از گروه عرفان به سرپرستی نادر رجب‌پور با عنوان وصال بود.
در حاشیه:
ـ در این مراسم از هنرمندان تئاتری چهره‌هایی چون اسماعیل خلج، پری صابری، نصرالله قادری، رحمت امینی، اصغر خلیلی، محمد ساربان، محسن حسینی، حسن باستانی، سوسن مقصودلو، حسین فرخی و فرشید ابراهیمیان در میان جمعیت حضور داشتند.
ـ پیش از شروع مراسم "حمید شاه‌آبادی" به همراه "حسین پارسایی" از نمایشگاه نقاشی که در سالن انتظار تالار وحدت برپا بود دیدن کردند. در این نمایشگاه هنرمندان نقاش همزمان مشغول کشیدن نقاشی بودند.
ـ اذان مغرب به صورت زنده در سالن انتظار تالار وحدت گفته شد.