در حال بارگذاری ...

نمایشنامه”آنوا” چاپ شد

نمایش”آنوا” نوشته آما آتا آیدوا” نمایشنامه‌نویس زن آفریقایی و به کارگردانی داود دانشور ساعت ۳۰/۱۹ در تالار قشقایی، مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود

نمایشنامه”آنوا” نوشته”آما آتا آیدو” و ترجمه”داود دانشور” هم زمان با اجرای این نمایش در تالار قشقایی به چاپ رسید.
به گزارش سایت ایران تئاتر، چاپ این نمایشنامه توسط انتشارات”پرسمان” صورت گرفته است و دیروز هم زمان با اولین اجرای این نمایش در تالار قشقایی رونمایی شد. ترجمه این نمایشنامه توسط داود دانشور کارگردان نمایش”آنوا” صورت گرفته است.
نمایش”آنوا” نوشته آما آتا آیدوا” نمایشنامه‌نویس زن آفریقایی و به کارگردانی داود دانشور ساعت 30/19 در تالار قشقایی، مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.
این نمایشنامه‌نویس در 23 مارس 1940 در غنا به دنیا آمده است و”آنوا” دومین نمایشنامه این نمایشنامه‌نویس، شاعر و داستان نویش غنایی است. این اولین بار است که اثری از این نمایشنامه‌نویس به جامعه تئاتری ایران معرفی می‌شود.
دانشور که یکی مترجمان و مولفان فعال جامعه تئاتر ایران نیز هست درباره دیگر فعالیت‌های خود در این زمینه گفت:«در بخش تالیف کتابی به نام”صدا و بیان برای بازیگر” در دو جلد آماد ه کرده‌ام که توسط انتشارات سمت به چاپ خواهد رسید.»
همچنین زمینه ترجمه نیز دانشور اشاره به چاپ کتابی تحت عنوان”بازیگری در قرن بیستم” کرد که ترجمه آن توسط خود وی، منصور براهیمی و اخگر صورت گرفته است. این کتاب نیز توسط انتشارات سمت به چاپ خواهد رسید.