در حال بارگذاری ...

”دفتر یادداشت” ژان کلود کاری‌یر در تالار سایه

نمایش”دفتر یادداشت” نوشته ژان کلودکاری‌یر و به کارگردانی کتایون فیض‌مرندی مرداد ماه در تالار سایه روی صحنه می‌رود.به گزارش سایت ایران تئاتر، این نمایش که پیش از این در بیست‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود قرار است مرداد ماه سال جاری در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه برود.

نمایش”دفتر یادداشت” نوشته ژان کلودکاری‌یر و به کارگردانی کتایون فیض‌مرندی مرداد ماه در تالار سایه روی صحنه می‌رود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این نمایش که پیش از این در بیست‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود قرار است مرداد ماه سال جاری در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه برود.
کتایون فیض‌مرندی کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، درباره دلایل انتخاب این متن گفت:«متن را در وهله اول به خاطر جذابیت‌ها و مضمون نو آن انتخاب کردم.»
وی افزود:«ماجراهای این نمایش در سال 1968 و هم زمان با دگرگونی‌های فکری و رفتارهای اجتماعی آن سال‌ها در فرانسه رخ می‌دهد. رخدادهای نمایش با شرایط جامعه نزدیکی دارد و فکر کردم می‌تواند برای مخاطب ایرانی جذاب باشد.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا در نمایشنامه تغییراتی ایجاد شد است یا خیر؟ گفت:«در اصل نمایشنامه را با مشخصات فرهنگی خودمان تطبیق دادیم، اما در دیالوگ‌ها و یا طرح نمایشی تغییر ایجاد نکرده‌ایم.»
وی خاطر نشان کرد:«به بعضی از کاراکترها با تاویل دیگری نگاه کرده‌ایم. به طور مثال کاراکتر زن در نمایش ما متفاوت است با شخصیت زن در متن و ما روی چیزی دست گذاشته‌ایم که خیلی در متن برجسته نیست البته خود متن به شکلی است که اجازه این برداشت‌های متفاوت را به کارگردان می‌دهد.»
فیض‌مرندی درباره تغییرات این نمایش در اجرای عمومی نسبت به اجرای جشنواره گفت:«تغییر خاصی رخ نداده است. فقط سعی داریم زمان نمایش را کمتر کنیم.»
ترجمه این نمایشنامه توسط ناهید نصیری انجام شده و علی سرابی و هنگامه قاضیانی به عنوان بازیگر آن حضور خواهند داشت.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: کتایون فیض‌مرندی، مشاور طراح صحنه: علی بیرقی، طراح لباس: ناهید نصیری، آهنگساز: هومن دهلوی، دستیار کارگردان: میثم امیراصلانی، منشی صحنه: محمد باباوند، دستیار طراح صحنه: گلناز ساعدی، مشاور کارگردان: نیما دهقان.