در حال بارگذاری ...

سپیده نظری پور: جشنواره تئاتر دفاع مقدس باید زیر نظر بنیانگذاران آن برگزار شود

سپیده نظری پور ،کارگردان تئاتر مرکز هنرهای نمایشی را در برگزاری جشنواره های خود ناتوان دانست و انجمن دفاع مقدس را بهتر و تخصص تر از هر نهاد دیگری برای برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس خواند.

سینا:
مونا بهرامی نیا

سپیده نظری پور ،کارگردان تئاتر مرکز هنرهای نمایشی را در برگزاری جشنواره های خود ناتوان دانست و انجمن دفاع مقدس را بهتر و تخصص تر از هر نهاد دیگری برای برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس خواند.

سپیده نظری پور کارگردان نمایش "خانه" که چندی قبل در تئاتر شهر روی صحنه رفت، گفت: در حال حاضر اینکه کدام مرکز برگزار کننده جشنواره دفاع مقدس باشد مهم نیست همین که قرار است جشنواره تئاتر تعطیل نشود و به روند خود ادامه دهد خبر خوشی است. وقتی بنیاد تمایلی به برگزاری جشنواره دفاع مقدس نشان نمیدهد ، انجمن دفاع مقدس از اولویت اول در برگزاری این جشنواره برخوردار است و از طرفی این انجمن در بهتر و تخصصی تر برگزار کردن جشنواره چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی از مرکز هنر های نما یشی موفق تر است. البته مرکز هنر های نمایشی هم آن را همراهی خواهد کرد اما در حال حاضر مرکز نسبت به انجام تعهدات خود نیز دچار مشکل شده است.

او ادامه داد: هر جشنواره ای باید زیر نظر نهادی باشد که از ابتدا آن را برگزار کرده است و کسانی هم که در حال حاضر مدیران انجمن هستند ،سالهای زیادی است که این جشنواره را برگزار می کنند. مرکز، هم اکنون توانایی برگزاری جشنواره های خودش را هم ندارد و آن ها را تعطیل می کند.

مرکز هنرهای نمایشی در برنامه ریزی و زمان بندی اجرا ها و برخورد ها با مشکل روبرو است و کارایی لازم را از خود نشان نداده است در این شرایط اگر جشنواره دفاع مقدس را هم در دست بگیرد ،آن جشنواره هم تحت همین جریان قرار خواهد گرفت. نهاد هایی باید متولی برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس باشند که ارزشها و اهمیت آن را می شناسند و برای آنها ارزش قائلند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تداوم روند طی شده گفت: اگر قرار باشد این جشنواره یکسال برگزار نشود ممکن است بر هنرمندانی که سالهاست در این حوزه کار و هر سال در جشنواره شرکت کرده اند ، تاثیر زیادی بگذارد.

مسئولان معاونت سینمائی نیز با وجود ناتوانی بنیاد ،تصمیم گرفته اند خود اقدام به برگزاری جشنواره کنند.

زمانی که کاری را آغاز می کنیم توانایی ادامه آن اهمیت بیشتری دارد نگه داشتن تداوم و رند طی شده و جلوگیری از وارد شدن اختلال در آن مهم تر از شروع آن است.آغازی که در نیمه راه رها شود حرکت مناسبی نیست.

او در ارتباط با مشکلاتی که سالها در برگزاری جشنواره هنرمندان با آن مواجه بودند گفت: همه جشنواره ها مشکلات خاص خودشان را داشتنداما مهم آن است که جشنواره دفاع مقدس با همه کاستی های موجود به روند کار خود ادامه داده است و هر ساله سعی شده با تجربه به دست امده از سالهای پیش و یا کم کردن از کاستی ها جشنواره بهتری برگزار شود.

در دوره گذشته انتخاب متون با توجه به نگرش تحلیل گرایانه ای که وجود داشت بسیار متفاوت با سالهای پیشین بود.