در حال بارگذاری ...

رفتن به سراغ حرف‌های پیچیده‌، مخاطب را فراری می‌دهد

افسانه زمانی کارگردان نمایش ”سه بچه خوک” در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:« تغییر زیادی در اصل قصه ایجاد نکرده‌ایم و تنها بر اساس شرایط نمایش، اثر را دراماتیک کردیم. دو راوی به نمایش اضافه کردیم که هم داستان را روایت می‌کنند و هم وظیفه عروسک گردانی را به عهده دارند.»

نمایش”سه بچه خوک” از دوشنبه هفته آینده در تالار هنر روی صحنه می‌رود.
به گزارش سایت ایران تئاتر نمایش”سه بچه خوک” نوشته آزاده سهرابی و به کارگردانی افسانه زمانی که پیش از این در دهمین جشنواره تئاتر عروسکی روی صحنه رفته بود از دوشنبه هفته آینده در تالار هنر روی صحنه می‌رود.
این نمایش اقتباسی از داستان معروف”سه بچه خوک” است که در آن سه بچه خوک تصمیم می‌گیرند برای خود خانه بسازند که دو بچه خوک خانه‌هایی غیر ‌مقاوم می‌سازند، اما سومی که باهوش‌تر است خانه‌ای با آجر می‌سازد که می‌تواند در مقابل گرگ مقاومت کند.
افسانه زمانی کارگردان نمایش در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:« تغییر زیادی در اصل قصه ایجاد نکرده‌ایم و تنها بر اساس شرایط نمایش، اثر را دراماتیک کردیم. دو راوی به نمایش اضافه کردیم که هم داستان را روایت می‌کنند و هم وظیفه عروسک گردانی را به عهده دارند.»
وی درباره اجراهای ویژه برای مدارس و مهدها گفت:«با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، مدارس تعطیل است، اما سعی داریم که اجرای ویژه برای مهدها داشته باشیم.»
وی در ادامه خاطر نشان کرد:«این نمایش جزء معدود کارهای کودک و نوجوان جشنواره عروسکی محسوب می‌شد. با توجه به این که نمایش عروسکی مقوله‌ای نیست که خیلی در تئاتر ما جا افتاده باشد، فکر می‌کنم اگر بیشتر به نمایش عروسکی برای نوجوانان بپردازیم بهتر می‌توانیم این نوع نمایش را معرفی کنیم. بچه‌ها معمولاً همراه بزرگ‌ترهایشان به تماشای نمایش‌ها می‌آیند. اگر نمایشگران بیشتر به کارهای ویژه کودک و نوجوان بپردازند بزرگ‌ترها هم از این طریق با این مقوله آشنا می‌شوند.»
زمانی در ادامه تصریح کرد:«اگر بخواهیم از همان ابتدا سراغ حرف‌های پیچیده برویم مخاطب خود را از دست خواهیم داد. نمی‌گویم به سراغ کارهای پیچیده‌تر نرویم ولی به نمایش‌های عروسکی ویژه کودک و نوجوان هم باید توجه کرد. حداقل باید در همان حد کارهای عروسکی بزرگسال به این نمایش‌ها هم بپردازیم.»
افسانه زمانی علاوه بر کارگردانی این نمایش به همراه پیمان شریعتی به عنوان بازی‌ دهنده در نمایش حضور خواهند داشت.
این نمایش عروسکی به شیوه عصائی اجرا می‌شود و دیگر عوامل آن عبارتند از: طراح صحنه پیام فروتن، آهنگساز مجید خیاطی، طراح و ساخت عروسک افسانه زمانی، دستیار کارگردان همایون صلاحی.
این نمایش از دوشنبه هفته آینده همه روزه(به غیر از شنبه‌ها) ساعت 30/18 در تالار هنر اجرا می‌شود.