در حال بارگذاری ...

75میلیون تومان به گروه‌های استانی کمک می‌کنیم

رضایی تصریح کرد:« ما به عنوان سال اول در حدود ۷۵ میلیون تومان به گروه‌های استانی کمک خواهیم کرد که قطعاً در سال‌های آتی به این مبلغ افزوده خواهد شد چرا که به این موضوع واقف هستیم که این بودجه مبلغ قابل توجهی نیست و در صورت تقسیم بین گروه‌ها فقط هزینه بروشور، طراحی لباس و صحنه و... می‌شود، به همین دلیل تصمیم داریم که یک نمایش به عنوان اثر برگزیده در میان گروه‌های شهرستانی انتخاب و آن را برای اجرای عمومی به تهران دعوت کنیم.»

محمداسماعیل رضایی، مدیرکل امور هنری و نمایشی معاونت پژوهشی و تحقیقاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی نشستی با دکتر خسرو نشان مدیرکل اداره هنرهای نمایشی برای انجام فعالیت‌های مشترک به توافق رسیدند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این مرکز هنری با هدف گسترش مضامین ایثار و شهادت در صدد است تا در جشنواره تئاتر فجر امسال در بخش‌های مختلفی چون آئینی و سنتی، عروسکی و صحنه‌ای از نمایش‌هایی که با مضامین ایثار و شهادت اجرا می‌شوند تقدیر و تجلیل شود. در نهایت سه نمایش از بین نمایش‌های شرکت کننده در جشنوار برگزیده و متن آن‌ها به چاپ خواهد رسید.
محمداسماعیل رضایی مدیرکل امور هنری و نمایشی بنیاد شهید اعلام کرد:«طی فراخوانی از تمامی کسانی که تاکنون در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب نمایشنامه آثاری را رقم زده‌اند دعوت می‌شود تا با ارسال آثار چاپ شده یا نشده خود هدایایی را دریافت دارند. بدیهی است در این طرح تمامی نمایشنامه‌هایی که تاکنون با موضوع ایثار و شهادت نگاشته شده جمع‌آوری و آرشیو خواهد شد و برای تحقیقات و پژوهشی‌های آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»
وی افزود:«مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع ایثار و شهادت نیز با همکاری مرکز هنرهای نمایشی برای اولین بار و به منظور ترویج و گسترش فضائل انسانی برگزار می‌شود که شرایط آن به زودی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اعلام خواهد شد.»
رضایی تصریح کرد:« ما به عنوان سال اول در حدود 75 میلیون تومان به گروه‌های استانی کمک خواهیم کرد که قطعاً در سال‌های آتی به این مبلغ افزوده خواهد شد چرا که به این موضوع واقف هستیم که این بودجه مبلغ قابل توجهی نیست و در صورت تقسیم بین گروه‌ها فقط هزینه بروشور، طراحی لباس و صحنه و... می‌شود، به همین دلیل تصمیم داریم که یک نمایش به عنوان اثر برگزیده در میان گروه‌های شهرستانی انتخاب و آن را برای اجرای عمومی به تهران دعوت کنیم.»