در حال بارگذاری ...

ایمانی خوشخو: امیدوارم با حضور بیضایی تئاتر ما به جایگاه واقعی خود برسد

سینا: تالار اصلی تئاتر شهر تا ۴۵ شب میزبان دکورهای سیاه رنگ آخرین کارگردانی بهرام بیضایی برای روایت خواب های استاد اخراجی نوید ماکان و همسرش مهندش رخشید فرزین است . ساعت۱۹:۳۰ یک شنبه شب در حالی این نمایش به روی صحنه رفت که ...

سینا: تالار اصلی تئاتر شهر تا 45 شب میزبان دکورهای سیاه رنگ آخرین کارگردانی بهرام بیضایی برای روایت خواب های استاد اخراجی نوید ماکان و همسرش مهندش رخشید فرزین است .
ساعت19:30 یک شنبه شب در حالی این نمایش به روی صحنه رفت که پیش از این درباره کمردرد یکی از بازیگران مطالبی شنیده می شد و قرار بود بازیگری جایگزین بازیگر نقش اصلی این نمایش شود .
اما هنگامی که بهرام بیضایی پیش از نمایش به روی صحنه آمد خبر داد که بازیگرش علیرغم کمردرد شدید برای اجرای نقش آمده است .بیضایی گفت : چند روز پیش بازیگرمان در طول تمرینات در همین سالن دچار مشکل شد که ما با تعویق چند روزه انتظار بهبود او را داشتیم . اما دیشب دو راه در پیش داشتیم که یا بازیگری جایگزین کنیم یا نمایش را تعطیل کنیم . اما برای احترام به شما که بلیت ها را پیش خرید کرده بودید با وجود درد فراوان او برای بازی آمده است . امیدواریم در پایان نمایش از اجرا راضی بوده باشید"
کف زدن های ممتد تماشاگران در پا یان اجرا ی 120 دقیقه ای خبر از آن می داد که تماشاگران خشنود از این اجرا هستند و از دیدار دوباره بیضایی در کسوت کارگردانی احساس خرسندی می کنند .
بهزاد فراهانی به همراه دخترانش " شقایق " و " گل شیفته " نیز برای تماشای بازی همسر و مادرشان در این اجرا آمده بودند . " فهیمه رحیمی نیا " نقش مادر مهندس رخشید فرین را داشت .
اما معاونت هنری "محمد حسین ایمانی خوشخو " یکی دیگر از تماشاگران اولین اجرای نمایش امروزی بهرام بیضایی بود .
او در گفتگو با خبرنگار سینا درباره این اثر گفت : وقتی نمایش سنگینی مانند این دیده می شود باید مدتی فکر کرد و سپس درباره آن نظر داد .
وی ضمن ابراز خرسندی از کارگردانی دوباره بهرام بیضایی افزود : امیدواریم با حضور افراد موثری هم چون آقای بیضایی در تئاتر کشورمان سطح تئاتر ما به جایگاه واقعی خود برسد .
این نمایش که در 20 پرده و بی وقفه اجرا می شد درباره خواب های ترسناک استاد اخراجی ماکان و همسرش مهندش فرزین بود که به طور یکسانی آنها می دیدند . روایت کشته شدن دوستان مرد و مرگی که در این خوابها برای استاد ماکان پیش بینی می شد ، برای تماشاگران داستانی آشنا بود .
بیضایی به فاصله گذاری در این نمایش پرداخته بود و با استفاده از 12 بازیگر صحنه هایی منحصر به فرد به وجود آورده بود .
20 پرده این نمایش با پرده آخر یعنی دسته گل همیشگی پایان می گیرد. بیضایی در انتهای این نمایش هنگامی که استاد نوید ماکان سوار ماشینی می شود که سه مرد پالتوپوش او را به سوی مرگ می برند همه بازیگران را برای این مراسم تشییع به روی صحنه می رود و با شکوهی بی نظیر همه را در این تشییع شریک می کند .