در حال بارگذاری ...

یوسف صدیق با”دوستان ماه” به زودی در مرکز تولید تئاتر کانون

نمایش”دوستان ماه”به نویسندگی و کارگردانی یوسف صدیق از اواخر تیر ماه در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.یوسف صدیق نویسنده و کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، در این باره گفت: «”دوستان ماه” یک نمایش کاملاً عروسکی و برای مخاطب کودک و نوجوان است. در حال حاضر دو ماه است تمرینات این نمایش را آغاز کرده‌ایم و فکر می‌کنم از اواخر همین ماه نمایش روی صحنه برود.»

نمایش”دوستان ماه”به نویسندگی و کارگردانی یوسف صدیق از اواخر تیر ماه در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.
یوسف صدیق نویسنده و کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، در این باره گفت: «”دوستان ماه” یک نمایش کاملاً عروسکی و برای مخاطب کودک و نوجوان است. در حال حاضر دو ماه است تمرینات این نمایش را آغاز کرده‌ایم و فکر می‌کنم از اواخر همین ماه نمایش روی صحنه برود.»
وی درباره شیوه اجرایی نمایش گفت:«از شیوه‌های ترکیبی استفاده‌ کرده‌ایم. یعنی هم عروسک نخی در کار وجود دارد و هم باتونی و هم از شیوه سیاه استفاده کرده‌ایم. سعی کردیم از قابلیت‌های هر شیوه استفاده کنیم و با ترکیب این شیوه‌ها بتوانیم عروسک‌ها را باورپذیرتر نشان بدهیم.»
وی درباره چگونگی شکل گیری این نمایش گفت:«من قصه‌ای نوشته بودم برای چاپ در یک کتاب. ولی وقتی کانون پیشنهاد اجرای یک کار عروسکی را داد. من پیشنهاد همان قصه را برای اجرای یک نمایش دادم که در کانون تصویب شد و با تشویق کانون کار را شروع کردیم.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال ایده جدیدی بوده و یا این که کار در ادامه تجربیات قبلی وی است گفت:«برخلاف بعضی از دوستان که فکر می‌کنند برای اولین باری است که کاری را انجام می‌دهند، من ادعایی ندارم که چیز نویی در کار وجود دارد. ما به دنبال تاثیر روی کودکان و نوجوانان هستیم و اگر ارتباط ما با آن‌ها به واسطه نمایش برقرار شود به هدف‌مان رسیده‌ایم و در کارمان موفق بوده‌ایم.»