در حال بارگذاری ...

گفت و گو با ”حسن وارسته” کارگردان مراسم معرفی بهترین‌های تئاتر ایران و اختتامیه جشنواره تئاتر فجر

"حسن وارسته" برنامه های مراسم معرفی بهترین‌های تئاتر ایران و اختتامیه سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را تشریح کرد.

وارسته که به همراه مهرداد رایانی مخصوص، کارگردانی مراسم معرفی بهترین‌های تئاتر ایران و اختتامیه سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برعهده دارد در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت: مراسم معرفی بهترین‌های تئاتر ایران چهارشنبه – 19 بهمن ماه – ساعت 18:30 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد و از آنجایی که خاستگاهم نمایش‌های خیابانی بوده است، خودم را عضوی از این خانواده دانسته و قطعا به این مراسم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه قرار است واحد سیار در تالار اصلی مستقر شود، عنوان کرد: مذاکرات اولیه‌ را با مسوول شبکه چهار سیما داشته‌ایم و طی آخرین صحبت‌ها قرار است بخشهایی از مراسم از شبکه چهار سیما روی آنتن برود.
وارسته با اشاره به اینکه برگزاری هر چه بهتر این مراسم برای او و رایانی مخصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: بخش رادیو تئاتر، عکس، پوستر و بخش تئاتر خیابانی که با مردم به شکلی بی‌واسطه حرف می‌زند از بخش‌های مهم جشنواره محسوب می‌شوند.
وی سپس به برنامه‌های این مراسم اشاره کرد و افزود: مجری این مراسم علی معصومی است و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، سخنرانی حمید شاه‌آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارش رحمت امینی دبیر جشنواره و اجرای نمایشی توسط گروه ترکمن از جمله برنامه‌هایی است که در این روز خواهیم داشت.
وارسته با بیان اینکه در پایان هم آیین اعلام و اهدای جوایز هر بخش صورت می‌گیرد، تصریح کرد: پیش از اعلام اسامی هر بخش، نماهنگ و کلیپ کوتاهی از  فعالیت‌های آن بخش جشنواره برای حاضران به نمایش گذاشته می‌شود و در ادامه داوران هر قسمت به همراه یکی از مسوولان، جوایز را به برگزیده‌گان اهدا خواهند کرد.
وی که به همراه مهرداد رایانی مخصوص کارگردانی مراسم اختتامیه جشنواره را نیز برعهده دارد به برنامه‌های این مراسم که 22 بهمن ماه ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود نیز اشاره کرد و افزود: در ابتدا بعد از پخش تیزر جشنواره و سرود جمهوری اسلامی ایران، گزارش تصویری دبیر جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد و در ادامه کلیپی به مدت 5 دقیقه از ایام جشنواره پخش می‌شود. مجری این مراسم هم امیرحسین مدرس خواهد بود.
وارسته ادامه داد: یک قطعه نمایشی از نوجوانان آذری که همراه با حرکت نمایشی است به اجرا در می‌آید و سپس یادی خواهیم کرد از هنرمندان و عزیزانی که سال گذشته در میان‌مان بوده‌اند و امسال از میان ما رفته اند.
کارگردان اختتامیه جشنواره تئاتر فجر خاطرنشان کرد: در ادامه، تجلیل و بزرگداشت 4 استاد بزرگ جمشید مشایخی، اسماعیل خلج، شیرین بزرگمهر و احمد جولایی برگزار می‌شود و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره لوح تقدیر و یادمان جشنواره را به این بزرگان اهدا خواهد کرد. همچنین کلیپ مستندی از زندگی این افراد به مدت 15 دقیقه برای حضار پخش خواهد شد.
وی یادآور شد: پس از بزرگداشت‌ها نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند داشت. سپس یک قطعه نمایشی خواهیم داشت. واحد سیار نیز در این روز مستقر خواهد شد.
وارسته با بیان اینکه در پایان مراسم نتایج بخش صحنه‌ای اعلام و جوایز اهدا خواهد شد، گفت: طراحی دکور مراسم هم توسط وحید لاری انجام شده است.
وی در پایان بیان کرد: امیدوارم اختتامیه شب به یادماندنی برای هنرمندان تئاتر باشد و بتوانیم به همراه مهرداد رایانی مخصوص مراسم شایسته‌ای را برپا کنیم.