در حال بارگذاری ...

اخبار مجموعه تئاتر شهر

به تمامی آثار شرکت کننده در دومین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی کمک هزینه اهدا می‌شود. به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، بنا به تصویب ستاد برگزاری همایش به تمامی آثار شرکت کننده در دومین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی مبلغ شش تا ده میلیون ریال کمک هزینه اهدا می‌شود.

”سه خواهر” به تئاترشهر می‌آیند
نمایش”سه خواهر” نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی محمودرضا رحیمی به زودی در تالار نوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.
به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، این نمایش که کاری از گروه تئاتر”نیوشا”ست براساس طرح‌های اجرایی این گروه و در ادامه کارهای پیشین ـ نمایش‌های”نامربوط”، ”توپاز”،”تقاطع 2002”و”چند کاپریس برای ویولن” ـ است. گروه تئاتر”نیوشا” این بار سعی می‌کند تا با توجه به دغدغه‌های فعلی اجتماعی متن”سه خواهر” را روی صحنه ببرد. این گروه معتقد است اندیشه هر نویسنده جهان شمولی در زمان حاضر قابل دسترسی و اقتباس است؛ به شرط آن که در اجرا به دغدغه‌های کنونی دست پیدا کنند. گروه”نیوشا” تکمیل هر اجرایی را در نگاه خلاقانه بازیگر و براساس کنش‌های خود به خودی آن‌ها می‌داند.
بازیگران این اجرا عبارتند از مصطفی طاهری، الهه گلپری، ماندانا مقصودی، آذر خوارزمی، بهنام تشکر، رضا آحادی، سروش کریمی، رضا کشاورز، کیاسا ناظریان و داود رشیدی علویجه.
سایر عوامل این نمایش نیز نازنین گودرزیان تنظیم متن برای اجرا، سیامک مجیدی طراح صحنه و نور، مجیدعلی اسلام مجری طراح و مدیر صحنه، سروش کریمی دستیار کارگردان، وارش درویش منشی صحنه و سیروان اسدنژاد صحنه یار هستند.
در خلاصه قصه این نمایش آمده است: سه خواهر به نام‌های الگا، ماشا و ایرنا هر یک در جستجوی آرزوهایی هستند که برای رسیدن به آن‌ها هیچ تلاشی نمی‌کنند. اما این آرزوها به اندیشه زندگی آن‌ها بدل شده است ....
نمایش”سه خواهر” که این روزها از ساعت 19 تا 13 در تالار کوچک مجموعه تئاترشهر آخرین مراحل تمرین خود را پشت سر می‌گذارد، از مهر ماه سال جاری در تالار نوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.
اختصاص کمک هزینه ده میلیون ریالی برای نمایش‌های عاشورایی
به تمامی آثار شرکت کننده در دومین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی کمک هزینه اهدا می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، بنا به تصویب ستاد برگزاری همایش به تمامی آثار شرکت کننده در دومین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی مبلغ شش تا ده میلیون ریال کمک هزینه اهدا می‌شود.
ستاد برگزاری همایش آیین‌های عاشورایی با توجه به ظرفیت‌های بکر آیین‌های نمایشی ـ موسیقایی ایران و رنگارنگی‌ها و غنای آن و با هدف شناسایی، تقویت و احیای گروه‌های مختلف نمایشی فعال در این عرصه تسهیلات ویژه‌ای را برای تئاترهای عاشورایی، پیش‌بینی کرده است.
بر پایه این خبر کمک هزینه پیش بینی شده به آثاری اختصاص داده می‌شود که ضمن توجه به ویژگی‌هایی چون نوآوری، ابتکار، تلاش خلاقانه در حوزه فرهنگ عاشورایی به گونه‌ای متاثر از حادثه عاشوار و یا اقتباس و برداشتی از این واقعه عظیم باشد.
گفتنی است دومین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی شانزدهم تا بیست‌ویکم بهمن ماه سال جاری در مجموعه تئاترشهر تهران برگزار می‌شود.
برگزاری جلسه پرسش و پاسخ برای نمایش پنجره‌ها
به همت انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر جلسه پرسش و پاسخ نمایش”پنجره‌ها” برگزار می‌شود.
جلسه پرسش و پاسخ نمایش”پنجره‌ها” نوشته و کار فرهاد آئیش روز سه شنبه 15 شهریور ماه پس از اجرا در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار خواهد شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، مدت این جلسه که به همت انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر و با حضور تماشاگران، علاقه‌مندان، خبرنگاران و منتقدان برگزار خواهد شد، 90 دقیقه است.
گفتنی است ورود تمامی علاقه‌مندان به جلسه پرسش و پاسخ آزاد است.