در حال بارگذاری ...

نمایش ”دن کیشوت” در اسپانیا اجرا می‌شود

تئاتر”دن کیشوت” به کارگردانی علی‌اصغر دشتی در جشنواره آسیا ۲۰۰۵ که در کشور اسپانیا برگزار می‌شود، اجرا خواهد شد.به گزارش سایت ایران تئاتر ، فستیوال آسیا با حضور گروه‌های آسیایی هر ساله توسط خانه آسیای اسپانیا در شهرهای مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود و امسال گروه تئاتر دن کیشوت با ارائه فیلمی از اجرای این تئاتر به این فستیوال دعوت شده است. تئاتر دن کیشوت اوایل مهر ماه در این جشنواره حضور پیدا خواهد کرد و دو اجرا در شهرهای مادرید و بارسلونا خواهد داشت.

تئاتر”دن کیشوت” به کارگردانی علی‌اصغر دشتی در جشنواره آسیا 2005 که در کشور اسپانیا برگزار می‌شود، اجرا خواهد شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر ، فستیوال آسیا با حضور گروه‌های آسیایی هر ساله توسط خانه آسیای اسپانیا در شهرهای مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود و امسال گروه تئاتر دن کیشوت با ارائه فیلمی از اجرای این تئاتر به این فستیوال دعوت شده است.
تئاتر دن کیشوت اوایل مهر ماه در این جشنواره حضور پیدا خواهد کرد و دو اجرا در شهرهای مادرید و بارسلونا خواهد داشت. هماهنگی‌های سفر تئاتر دن کیشوت به اسپانیا توسط رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا انجام شده و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی اعزام این گروه به اسپانیا را مورد حمایت قرار داده‌اند. فستیوال آسیا 2005 از 29 سپتامبر 9 اکتبر (7 مهر تا 17 مهر) در شهرهای مادرید و بارسلون با اجرای برنامه‌های تئاتر، موسیقی، رقص و work shop برگزار می‌شود.
سال 2005 چهارصدمین سال انتشار رمان دن کیشوت است و بسیاری از کشورهای دنیا مراسم بزرگداشت دن کیشوت را برگزار کرده‌اند. در اسپانیا زادگاه میگل دسروانتس نیز جشن‌های بزرگداشت دن کیشوت همچنان برپا می‌شود و اجرای تئاتر دن کیشوت توسط گروه ایرانی به دلیل مناسبت با چهارصدمین سال انتشار این رمان بزرگ مورد توجه مسئولان فستیوال آسیا 2005 قرار گرفته و گروه تئاتر دن کیشوت نیز در آغاز هر دو اجرای خود در اسپانیا جشن کوچک بزرگداشت دن کیشوت را برگزار خواهد کرد.
گفتنی است تئاتر دن کیشوت که با استفاده از تکنیک‌ها و امکانات اجرایی نمایش ایرانی شکل گرفته است پس از شرکت در بیست‌وسومین جشنواره تئاتر فجر خرداد ماه گذشته در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
در سفر گروه تئاتر دن کیشوت به اسپانیا علی‌اصغر دشتی کارگردان، فرشاد فزونی آهنگساز، هادی عامل دستیار کارگردان و آرش بزرگ‌زاده، هدایت هاشمی، جواد پورزند، لیلا سیاره، مسعود شیخی، خسرو محمودی، نگار عابدی، سمیه عسگری، عباس حبیبی به عنوان بازیگر گروه را همراهی خواهند کرد. اجرای تئاتر دن کیشوت در جشنواره آسیا 2005 تفاوت‌هایی نسبت به اجرای عمومی این اثر دارد.