در حال بارگذاری ...

// اخبار مجموعه تئاتر شهر//

مراسم اختتامیه نمایش«هشت لحظه» به کارگردانی زهرا صبری روز جمعه ۱۸ شهریورماه در تالار کوچک(شماره ۲) مجموعه تئاترشهر برگزار خواهدشد.علاوه بر این قرار است در مراسم مذکور از خدمات گیسو فغفوری (خبرنگار حوزه تئاتر) تقدیر به عمل آید.

مراسم اختتامیه نمایش«هشت لحظه» به کارگردانی زهرا صبری روز جمعه 18 شهریورماه در تالار کوچک(شماره 2) مجموعه تئاترشهر برگزار خواهدشد.
به گزارش سایت ایران تئاتر،از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، این مراسم پس از آخرین اجرای نمایش «هشت لحظه» در تالار کوچک(شماره 2) مجموعه تئاترشهر و با هدف تقدیر از عوامل و دست اندرکاران نمایش یادشده برگزار خواهدشد.
علاوه بر این قرار است در مراسم مذکور از خدمات گیسو فغفوری (خبرنگار حوزه تئاتر) تقدیر به عمل آید.
گفتنی است ساعت اجرای نمایش «هشت لحظه» 19 و مدت زمان اجرای آن 45 دقیقه است.
آغاز اجرای نمایش ”شهرزاد و هفت قصه‌اش”
نمایش«شهرزاد و هفت قصه اش» کاری از گروه تئاتر استوویداتو و به کارگردانی محسن حسینی در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می رود.
به گزارش سایت ایران تئار از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، نمایش «شهرزاد و هفت قصه اش» با رویکردی به بافــــــــت اثری چـــون «هزار و یکشـــــب» و ساختار شیوه روایتی ـ نمایش (Lecture performance) شهرزاد، بویژه در سفرهای هفتگانه سندباد بحری در هزارتویی(لابیرنت) نقل داستانها و یا حکایت های عجیب و غریب به عنوان «من» به سندبادبری «نهاد» خود روایت می کند. از این نقطه نظر بهانه ای برای گروه تئاتر استوویداتو؛ دراماتورگ، طراح و کارگردان محسن حسینی می شود که نقبی دراماتیکی ـ دراماتورگی به هفت پروژه های تئاتر گذشته کارگردان اثر هم بزند. تئاتر روایتی رقص پرفرمنس چندرسانه ایی یکی از امکانات صحنه نمایش امروز در تلاش گسترده خود چه در حیطه دراماتیکی و چه در روند دراماتورگی به تلفیق، تطبیق و یا تبیین هر سه هفتگانه ها: حسینی/شهرزاد/سندبادها می پردازد و به عبارتی سوژه سفر در این متن پیس اجرایی به تدریج محور روایتی ـ نمایشی قرار می گیرد شهرزاد هفت قصه برای شهریار شهرباز و تماشاگران حکایت می کند و قصه های هفتگانه شهرزاد در هفت اپیزود به نمایش گذاشته خواهدشد، که با همسرایی آغاز می شود.
حسینی می گوید:« قصه های شهرزاد براساس جوهره داستان های هزار و یکشب، با سوژه هایی همچون: هنر عشق ورزیدن، در جستجوی عشق گمشده، داستان سرایی، نقالی خوانی، شبیه خوانی، هنر بدیهه سازی زنده؛ هنری که «الآن و اینجا» ـ از مباحث بنیادین هنر پرفرمنس است ـ در پروسه طولانی شکل گرفته است، و بالطبع در حیطه هنر دیداری و شنیداری مبتنی خواهدشد.»
وی می افزاید:« شهرزاد در امتداد روایت داستانهایش به سرچشمه های تأثیر خود از داستانهای کهن تر؛ افسانه هایی دورتر تمسک جسته و سعی بر این دارد تا بتواند شهریار را بخرد یا به عبارتی شهریار را رام کند و در برون رفت از بحران داستان سرایی خود به هزارتویی قصه هایی می رسد، که شهرزاد با شخصیت های قصه هایش همذات و هم پندار گشته و تبدیل به اسطوره می شود، اسطوره ایی که «الان و اینجا» شکل می گیرد. جزئیات سفرهای هفتگانه سندباد ابداً برای این پروژه، تئاتر پرفورمنس به طور ریز یا گاه شمار لحظه به لحظه مورد نظر نبوده و تنها با پرش های سریع ابعاد زمانی و مکانی سعی بر این خواهدشد که به توالی و تداوم زمان و مکان با توجه به زیبایی شناختی شکل و محتوا در حکایت ها برسد. برخورد شهرزاد/ سندباد/ با انسانها، موجودات عجیب و غریب به عبارتی: «پلیدگان»، «اخوان شیاطین»، «غار مردگان»، «قوم یأجوج مأجوج» و ... از طریق شیوه های مختلف روایتی ـ نمایشی شهرزاد و ایستگاه های ذهنی وی ، نمایشی تر کردن تصاویر، حرکت نگاری و کاربرد مولتی مدیا ـ در حیطه مستندسازی رویکرد و یا عملکرد نوین تری به پروژه پرفورمنس: «شهرزاد و هفت قصه اش» منتهی می شود بعبارتی: تئاتری در فراسوی کلام.»
در این نمایش، الهه مونسی، ماه گل مهر، سارا عباسپور، وحید جباری، امیر رجبی، سپیده صیفوری، سارا الله یاری، ارکیده غفارپور، محمود محکمی، محمدعلی حسینعلی پور، محمدمتین اوجانی و محسن حسینی بازی دارند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مهشید دادبه(دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، ساغر سعادتی (مدیر صحنه)، آرمان بشری (عکس)، محمدرضا جدیدی(آهنگساز)، الهه مونسی (طراح لباس و عروسکها) و صهبا مینوزاد (طراح نور و صحنه) هستند.
گفتنی است نمایش «شهرزاد و هفت قصه اش» همه روزه بجز شنبه ها و از ساعت 30/18 در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهدبود.