در حال بارگذاری ...

”بِکش تا اونجا که نفس داری بِکش” از 20 شهریور در تالار نو

نمایش”بکش تا اونجا که نفس داری بکش” از ۲۰ شهریور در تالار نو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.مجتبی معاف کارگردان نمایش در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، درباره این نمایش گفت:در این نمایشنامه نویسنده دو طیف فرهنگی مختلف را معرفی کرده است که من هم به عنوان کارگردان روی این نکته تاکید گذاشتم. این دو طیف عبارتند از طیف لمپن و طیف روشنفکر، تقابل دیگری هم در این نمایش وجود دارد و آن این که لمپن‌ها و ضاربان از لحاظ مالی فقیر هستند و کسانی که در بیمارستان قرار دارند جزء قشر مرفه محسوب می‌شوند.

نمایش”بکش تا اونجا که نفس داری بکش” از 20 شهریور در تالار نو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این نمایش پیش از این در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود. نمایشنامه توسط طلا معتضدی نوشته شده و کارگردانی آن به عهده مجتبی معاف است.
نمایش به داستان زندگی احسان و مینو و کسانی که آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند می‌پردازد، احسان در نتیجه این درگیری به حالت کما می‌رود و ضاربان آن نیز به زندان می‌افتند، نمایش داستان زندگی این دو گروه را به شکل موازی روایت می‌کند.
مجتبی معاف کارگردان نمایش در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، درباره این نمایش گفت:« این نمایش کاری است از گروه تئاتر”تم” که از این گروه دو نمایش در جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شد. یکی از آن‌ها همین نمایشنامه”بکش تا اونجا که می‌تونی بکش” بود. ما یک متن اولیه داشتیم که در جریان تمرین‌ها کامل‌تر شد. چیزی که برایم جذاب بود تم انتظاری بود که در نمایشنامه کامل‌تر شد . ما در نمایش آدم‌هایی را می‌بینیم که چند ساعت بیشتر به پایان زندگی آن‌ها نمانده است. در طرف دیگر یک زندان را می‌بینیم که آدم‌های آن با فراموش کردن مرگ دسته و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر هم در بیمارستان متوجه می‌شویم آدمی که روی تخت در حالت کماست، چقدر در زندگی گذشته خود گناهکار بوده است.»
وی افزود:«سوالی که در نمایش مطرح می‌شود این است که گناه‌کار واقعی کیست. کسی که روی تخت بیمارستان است یا کسانی که او را به این روز انداخته‌اند و در زندان هستند.»
معاف در ادامه خاطر نشان کرد:«در این نمایشنامه نویسنده دو طیف فرهنگی مختلف را معرفی کرده است که من هم به عنوان کارگردان روی این نکته تاکید گذاشتم. این دو طیف عبارتند از طیف لمپن و طیف روشنفکر، تقابل دیگری هم در این نمایش وجود دارد و آن این که لمپن‌ها و ضاربان از لحاظ مالی فقیر هستند و کسانی که در بیمارستان قرار دارند جزء قشر مرفه محسوب می‌شوند.»
وی در پایان گفت:«با اتفاقاتی که در زندان می‌افتد این سوال پیش می‌آید که این قاتلان تا چه حد گناه‌کار هستند. این نمایش از 20 شهریور ساعت 15/20 در تالار نو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.»
در این نمایش عباس افشاریان، مریم معینی، مهدی فرشیدی‌سپهر، هادی حجازی‌فر، عیسی دانشمند به عنوان بازیگر حضور خواهند داشت.
طراحی صحنه نمایش توسط سعید آقایی و طراحی لباس توسط پریسا رضایی انجام شده است. موسیقی نمایش توسط همایون صلاحی ساخته شده و غزاله مرادیان به عنوان دستیار کارگردان مجتبی معاف را در این نمایش همراهی می‌کنند.