در حال بارگذاری ...

نمی‌دانم شیوه‌های اجرایی ما به نتیجه می‌رسد یا نه؟!

اجرای فعلی نمایش”سه خواهر” نقطه اشتراکی با اجرای این نمایش در هفته چخوف ندارد.

اجرای فعلی نمایش”سه خواهر” نقطه اشتراکی با اجرای این نمایش در هفته چخوف ندارد.
نمایش”سه خواهر” به کارگردانی محمودرضا رحیمی از روزهای آینده در تالار نو روی صحنه می‌رود. این نمایش پیش از این در سال گذشته در هفته چخوف روی صحنه رفته بود. اما گویا کار نسبت به اجرای سال گذشته خود در هفته چخوف تغییرات عمده‌ای داشته است.
رحیمی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، در این باره گفت:« اجرای فعلی نقطه اشتراکی با اجرای هفته چخوف ندارد و کار برای اجرای عمومی تبدیل به چیز دیگری شده است. در هفته چخوف ما یک کار نیم ساعته اجرا کردیم و کار در حال حاضر نزدیک به یک ساعت و نیم است که این نشان می‌دهد همه چیز تغییر کرده است.»
وی در مورد تغییرات ایجاد شده در متن چخوف گفت:«به خاطر این که متن را بتوانیم به شیوه اجرایی گروه خودمان نزدیک کنیم ناچار بودیم در بخش‌هایی از کار تغییراتی ایجاد کنیم. این کار هم توسط خانم نازنین گودرزیان که متن‌های اخیر گروه‌ ما را نوشته بودند، انجام شد.»
وی افزود:«ما در تمام کارهای اخیرمان نماینده‌ای به متن‌ها اضافه کرده بودیم تحت عنوان ژوکر، در این بازخوانی هم همان روش را ادامه دادیم. برای این که به تصویرهای بیشتری دست پیدا کنیم و آن تصویرها نماینده فعلی کلی نمایش شود. در این راستا هم مجبور شدیم آدم‌هایی را از نمایش به طور کل حذف کنیم و تمرکز را روی چند شخصیت بگذاریم تا بتوانیم در همان متد خودمان کارمان را آغاز کنیم.»
وی خاطر نشان کرد:«ما در فضایی حرکت می‌کنیم که نتیجه کار مشخص نیست. نمی‌دانیم شیوه‌های اجرایی ما به نتیجه می‌رسد یا نه، به هر حال تلاش خودمان را می‌کنیم.»
وی تصریح کرد:«چیزی که باعث می‌شود شخصیت‌های ما روی صحنه جزء اجتماع شوند این است که بازیگران بعد از گذر از مرحله تکنیک به خودشان باز می‌گردند. به این معنی که خودشان هم آدم‌هایی از همین جامعه هستند بازیگران در این شیوه از رفتارهای خودشان استفاده می‌کنند. اما رفتارهایی که برای نقش گزینش شده‌اند.»
وی همچنین از برگزاری چند نمایشگاه پرفورمنس در کنار اجرای این نمایش خبر داد و در این باره گفت:«چند نمایشگاه هم در کنار اجرای این نمایش برگزار خواهد شد، هدف از این نمایشگاه‌ها این است که هم در مفهوم و هم در ساختار اجرایی بتوانیم تماشاگر را بیشتر به آن عمل نمایشی نزدیک کنیم. تماشاگر برای این که وارد تالار شود باید از نمایشگاه‌ عبور کند تا به کار ما برسد و دوباره بعد از پایان کار باید از این نمایشگاه‌ها عبور کند تا از تئاترشهر خارج شود.»
این نمایشگاه توسط رامین اعتمادی، مریم مجیدی و مهران گل‌محمدی برگزار خواهد شد. اجرای این نمایش به احتمال زیاد از پنج مهر ماه ساعت 19 در تالار نو مجموعه تئاترشهر آغاز می‌شود.
عوامل نمایش عبارتند از بازیگران مصطفی طاری، الهه گلپری، ندا مقصودی، آذر خوارزمی، بهنام تشکر، رضا آحادی، سروش کریمی، طرحی صحنه و نور توسط سیامک مجیدی انجام شده است. طراحی لباس را نازنین گودرزیان انجام داده و موسیقی توسط محسن میرزایی انجام شده، گروه میم و درام نیز عبارتند از عبدالرضا کشاورز، کیاسا ناظران، داود رشیدی‌علوی، دستیار کارگردان سروش کریمی، منشی صحنه وارش درویش، مدیر صحنه قاسم قاسمی، مجری طرح مجید علی‌اسلام و شیروان اسدنژاد نیز عضو گروه‌ کارگردانی است، طراحی پوستر و بروشور نیز توسط سعید فتحی‌روشن انجام شده است.