در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر استان تهران از نگاه کارگردانان متقاضی

در حالی که ۶۰ درصد از کارگردانان اعطای کمک هزینه به گروه‌های در حال اجرا را ضروری دانستند، ۳۰ درصد بر کمک هزینه پیش از اجرا تاکید کردند.

انتخاب آثار شرکت کننده در دهمین جشنواره تئاتر استان تهران برای نخستین بار از اجراهای عموم شهرستان‌های تابعه صورت گرفت، بنابراین نظر کارگردانان متقاضی در هر چه بهتر برگزار شدن آن موثر می‌تواند واقع شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، در یک آمارگیری نامحسوس، تمامی کارگردانان متقاضی از لزوم اجرای عمومی نمایش‌هایشان رضایت داشتند و هماهنگی بازیگر، دکور و نور را از مهمترین ویژگی‌های این شیوه دانستند. این در حالی است که 90 درصد همین کارگردانان از امکانات سالن‌های نمایش شهرستان‌ها ابراز نارضایتی کردند. نبود وسایل نورپردازی، صدا و عدم توجه مسئولان به بخش تئاتر، از دیگر موارد گله‌مندی ایشان بود.
لازم به ذکر است تمامی این کارگردانان اثر تربیتی تئاتر و ایجاد فرهنگ تولید و اجرای مستمر تئاتر در شهرستان‌ها را بهترین نتیجه این تصمیم ارشاد استان دانسته و استقبال مردم از نمایش‌ها را خوب ارزیابی کردند.
در حالی که 60 درصد از کارگردانان اعطای کمک هزینه به گروه‌های در حال اجرا را ضروری دانستند، 30 درصد بر کمک هزینه پیش از اجرا تاکید کردند.
گفتنی است در حال حاضر استان تهران آخرین هفته اجرای عمومی آثار متقاضی را پشت سر می‌گذارند.