در حال بارگذاری ...

بهزاد فراهانی و دومین جشنواره ادبیات نمایشی

انجام مقدمات دوره دوم مسابقه ادبیات نمایشی ایران منوط به انجام تعهدات نخستین دوره است.

ایسنا: انجام مقدمات دوره دوم مسابقه ادبیات نمایشی ایران منوط به انجام تعهدات نخستین دوره است.

بهزاد فراهانی، دبیر نخستین مسابقه ادبیات نمایشی ایران با بیان این مطلب گفت: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه اداره کل هنرهای نمایشی، نتوانسته‌ایم دستمزد تعدادی از افراد را که با ما همکاری کرده‌اند، بپردازیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که تعهدات اولین دوره را به شکل کامل انجام ندهیم نمی‌توانیم درباره دوره دوم تصمیم‌گیری کنیم.

گفتنی است تا کنون تنها بودجه مربوط به جوایز برندگان دوره اول مسابقه ادبیات نمایشی تامین شده و هنوز بودجه مربوط به دبیرخانه، داوران و دیگر کارکنان این مسابقه تامین نشده است.

فراهانی همچنین درباره انتشار متون برگزیده نخستین دوره گفت: بین 10 تا 15 متن برگزیده همراه با نقدهایشان منتشر می شود.

وی افزود: نقد این آثار توسط اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر انجام می‌شود به همین دلیل تصمیم داریم نشستهایی را با حضور اعضای این انجمن برگزار کنیم تا بعد از نگارش نقدها، در مورد انتشار آثار تصمیم‌گیری کنیم.

سخنگوی هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر یادآوری کرد: تا کنون با دو ناشر مذاکره کرده‌ایم اما به احتمال زیاد، این متون توسط نشر قطره منتشر می‌شوند.

وی در پایان از توزیع کاتالوگ دوره نخست مسابقه ادبیات نمایشی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با توزیع کاتالوگ در شهرستان‌ها، هنرمندان دیگر نقاط کشور را بیشتر با این مسابقه آشنا کنیم.

لازم به ذکر است از جمله مشکلات نخستین دوره این مسابقه، اطلاع‌رسانی ضعیف در سطح شهرستان‌ها بود که موجب شد تعداد اندکی از هنرمندان شهرستانی در این مسابقه شرکت کنند.