در حال بارگذاری ...

بررسی وضعیت تعزیه پس از انقلاب

این میزگرد به مناسبت اجرای مجلس تعزیه در شب‌های قدر برگزار شده و توجه به هنر دینی تعزیه در سال‌های پس از انقلاب به وسیله بیان زندگی و تجربیات تعزیه‌خوان‌ها تا زمان حاضر بررسی خواهد.میزگرد بررسی وضعیت تعزیه پس از انقلاب محمدحسین ناصربخت عضو کانون نمایشگران هنرهای آیینی سنتی و اسماعیل محمدی، رضا حیدری، تقی عزیزی، احمد عزیزی و رضا لنکرانی تعزیه‌خوانان کشور برگزار خواهد شد.

میزگرد”بررسی وضعیت تعزیه پس از انقلاب” در دفتر مدیریت تئاترشهر برگزار می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این میزگرد به مناسبت اجرای مجلس تعزیه در شب‌های قدر برگزار شده و توجه به هنر دینی تعزیه در سال‌های پس از انقلاب به وسیله بیان زندگی و تجربیات تعزیه‌خوان‌ها تا زمان حاضر بررسی خواهد.
بنا بر این گزارش، میزگرد بررسی وضعیت تعزیه پس از انقلاب محمدحسین ناصربخت عضو کانون نمایشگران هنرهای آیینی سنتی و اسماعیل محمدی، رضا حیدری، تقی عزیزی، احمد عزیزی و رضا لنکرانی تعزیه‌خوانان کشور برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است پنج مجلس تعزیه که در ایام شب‌های قدر و در مجموعه تئاترشهر برپا خواهند شد، مجالس”جنگ خندق”، ”جنگ احد”،”جنگ خیبر”،”خوارج” و”شهادت حضر علی‌(ع)” برای اولین بار در این ایام برپا می‌شود و هنرمندانی چون رضا حیدری، رضا لنکرانی، علی ترابی، علاء‌الدین قاسمی، اسماعیل محمدی، مظفر قربانی‌نژاد، ابراهیم میرزاعلی، عباس گرگانی، مرتضی صفاریان، احمد عزیزی، رحمت اسکندری و داود آقایی در آن حضور خواهد داشت.
عظیم موسوی مسئول هماهنگی این مراسم در این باره گفت:«مجالس تعزیه از ساعت 19 در روزهای 30 مهر تا 4 آبان و در محوطه تئاترشهر برپا می‌شود. این پنج مجلس به نوعی انتخاب شده‌اند که از تعزیه‌های مرسوم دهه اول محرم نباشند و در عین حال به نوعی زندگی حضرت علی‌(ع) را نشان دهند.»
وی درباره حضور پیشکسوتان و حرفه‌ای‌های تعزیه‌خوانی در این مجالس تعزیه گفت:«بهترین‌های ایران و قدیمی‌های تهران را جمع کرده‌ایم به نوعی که حتی نقش‌های کوچک را نیز آدم‌های بزرگ ایفا خواهند کرد.»
وی با ذکر عنوان”اولین گرد‌همایی بزرگان تعزیه” ادامه داد:«برنامه‌های غیر نمایشی ایام شب‌های قدر را به دلیل محدودیت زمان برنامه‌ریزی در برنامه‌ نخواهیم داشت امیدوارم دومین گردهمایی با فرصت و دقت بیشتر انجام شود.»
گفتنی است نشست با همکاری تئاترشهر و سایت ایران تئاتر در ساعت 15 روز سه شنبه 26 مهر ماه برگزار می‌شود.