در حال بارگذاری ...

مجلس جنگ خیبر با حضور دکتر ایمانی و حسین پارسایی برگزار شد

در مجلس تعزیه جنگ خیبر که به همت و تلاش عظیم موسوی کارشناس و محقق تعزیه انجام گرفت، جمعی از بهترین شبیه‌خوانان تهران با اجرای مجلس جنگ خیبر(مرهب) حضور داشتند. اسماعیل محمدی، علی ترابی، رضا لنکرانی، مرتضی صفاریان و علاءالدین قاسمی در کنار رضا حیدری، مظفر قربان‌نژاد، احمد عزیزی، حبیب رضایی و داود آوایی لحظات جنگ خیبر را بر سکوی دایره‌ای شکل نقش زدند.

نخستین شب از برگزاری مراسم ایام قدر با برپایی مجلس جنگ خیبر و با حضور مسئولان هنری کشور در تئاترشهر برگزار شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، نخستین مجلس از مجالس تعزیه شب‌های قدر با حضور دکتر محمدحسین ایمانی‌خوشخو، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین پارسایی مدیرکل هنرهای نمایشی، همایون قنواتی، جمعی از مسئولان و هنرمندان عرصه تئاتر کشور و تعداد بسیاری از عاشقان مولا علی(ع) در محوطه تئاترشهر برپا شد.
در این مجلس تعزیه که به همت و تلاش عظیم موسوی کارشناس و محقق تعزیه انجام گرفت، جمعی از بهترین شبیه‌خوانان تهران با اجرای مجلس جنگ خیبر(مرهب) حضور داشتند. اسماعیل محمدی، علی ترابی، رضا لنکرانی، مرتضی صفاریان و علاءالدین قاسمی در کنار رضا حیدری، مظفر قربان‌نژاد، احمد عزیزی، حبیب رضایی و داود آوایی لحظات جنگ خیبر را بر سکوی دایره‌ای شکل نقش زدند.
این گروه را موسیقی طبل ریز ابراهیم میرزاعلی، شیپور محمد بخشی‌نیا و قره‌نی مهدی میرزاعلی و علی‌اکبر قوی‌دل همراهی می‌کرد.
عظیم موسوی در حاشیه این مراسم توضیح داد:«مجلس خیبر یکی از مجالسی است که بسیار کم خوانده می‌شود به همین دلیل همه شبیه‌خوانان آن را از روی نسخه می‌خوانند.»
وی زمان اصلی اجرای این شبیه‌خوانی را بین سه تا چهار ساعت عنوان کرد و افزود:«برای تنظیم یک ساعت و نیمه این برنامه مجبور به حذف قسمت‌هایی از این مجلس شده‌ایم ولی در تمام لحظات بر ضربه نزدن به شالوده نسخه اصلی تاکید داریم.»
گفتنی است دومین مجلس تعزیه”مجلس جنگ خندق”(امربن عبدود)، اول آبان ماه ساعت 19 در محوطه تئاترشهر برپا می‌شود.