در حال بارگذاری ...

” زکریای رازی ”از اول آذر روی صحنه تالار وحدت

کارگردان نمایش ”محمد زکریای رازی” در گفتگو با سایت ایران تئاتر گفت:هنرمندان این نمایش ترکیبی از هنرمندان حرفه‌ای، غیر حرفه‌ای و چهره هستند چرا که به دلیل ساختار نمایش که در این متن وجود دارد، مجبور هستیم از طیف‌های وسیعی از هنرمندان استفاده کنیم اما به دلیل اطمینان نداشتن از قطعیت حضور برخی از آنان تا چند روز آینده نمی‌توانم اسامی همگی آنها را اعلام کنم.

نمایش ”محمد زکریای رازی” به کارگردانی مجید جعفری از ابتدای آذر به مدت دو ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.
مجید جعفری، کارگردان نمایش ”زکریای رازی” در گفتگو با سایت ایران تئاتر گفت: این متن نوشته عبدالحی شماسی است که به زندگی ”محمد زکریای رازی” فیلسوف، طبیب و دانشمند ایرانی که از مفاخر ایران اسلامی است پرداخته است.
کارگردان نمایش ”محمد زکریای رازی” در ادامه این مطلب افزود: در پی تصمیم بنیاد رودکی مبنی بر بوجود آوردن آثار نمایشی با موضوع مفاخر ایران اسلامی و پرداختن به زندگی آنها، این متن را به این بنیاد ارائه کردیم و پس از جلب موافقت برای اجرای این نمایش، از حدود یک ماه قبل در تالار رودکی مشغول تمرین نمایش هستیم.
جعفری تصریح کرد: هنرمندان این نمایش ترکیبی از هنرمندان حرفه‌ای، غیر حرفه‌ای و چهره هستند چرا که به دلیل ساختار نمایش که در این متن وجود دارد، مجبور هستیم از طیف‌های وسیعی از هنرمندان استفاده کنیم اما به دلیل اطمینان نداشتن از قطعیت حضور برخی از آنان تا چند روز آینده نمی‌توانم اسامی همگی آنها را اعلام کنم.
وی درخصوص شیوه‌ اجرایی این نمایش اظهار کرد: شیوه اجرای این نمایشنامه بصورت شیوه خلاقه خواهد بود اما با وفاداری به متن، به زندگی واقعی این فیلسوف بزرگ کشورمان می‌پردازیم.