در حال بارگذاری ...

راه‌یابی چهارده گروه نمایشی به جشنواره تئاتر بسیج

ششمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج، با حضور صدها تن از هنرمندان، فعالان تئاتر بسیج و کارشناسان و محققان اواخر آبان ماه در استان همدان برگزار می‌شود.

چهارده گروه نمایشی از سراسر کشور به مرحله نهایی ششمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج راه پیدا کردند.
به گزارش خبری جشنواره، محمد دارایی مدیر جشنواره سراسری تئاتر بسیج در گفت و گویی با اعلام این خبر افزود: بالغ بر 270 گروه نمایشی در این دوره در جشنواره‌های استانی انسان‌های مختلف حضور پیدا کردند که از آن میان، تنها چهارده گروه نمایشی به مرحله نهایی راه یافتند.
بر اساس این گزارش، آوای باد، از آذربایجان غربی، شرعلی از استان خراسان،قطار جنوب از استان ایلام، فاجعه از استان همدان، معلمی به نام سفر از استان قم، این جنگ است از استان قم، عروسی در ساعت دوازده و 22 دقیقه از استان فارس، زمستان 66 از استان خوزستان، مسافر از استان تهران، آوای باد از استان تهران، خاک مقدس از استان تهران، شهروند آسمانی از استان آذربایجان شرقی، روزگار و نغمه‌هایش از استان آذربایجان شرقی و نمایش قطعه گمشده از استان اردبیل اسامی گروه‌های راه یافته به این جشنواره هستند.
وی گفت: کیفیت نمایش‌های گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره جشنواره در مقایسه با دوره‌های گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: ماهیت برگزاری جشنواره تئاتر بسیج، با هدف درک و شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و ایجاد بستری مناسب و مؤثر برای انتقال تجربیات و اندیشه‌ها و یافته‌های جدید است.
دارایی، با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی تئاتر بسیج، گفت: پیش‌بینی می‌شود با فعالیت دائمی دبیرخانه و بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و تجربیات صاحب‌نظران و هنرمندان متعهد و متدین، چشم انداز روشن و ثمربخشی را در زمینه تئاتر بسیج در پیش رو داشته‌ باشیم.
وی تصریح کرد: ششمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج، با حضور صدها تن از هنرمندان، فعالان تئاتر بسیج و کارشناسان و محققان اواخر آبان ماه در استان همدان برگزار می‌شود.