در حال بارگذاری ...

پری صابری زندگینامه ”سعدی” را به تصویر می‌کشد

پری صابری پیش از این اعلام کرده بود در صورت توافق بر سر تعداد اجرا و قرار داد و نمایش‌نامه ”لیلی و مجنون” یا ”امشب از خود می‌ سازیم” را برای بیست و چهارمین جشن بزرگ تئاتر روی صحنه می‌برد.

پری صابری در حال نگارش نمایشنامه‌ای بر مبنای زندگی سعدی است.
به گزارش سایت ایران تئاتر، پری صابری کارگردان و نویسنده آثار سوگ سیاوش، من از کجا عشق از کجا، شمس پرنده، رند خلوت نشین، یوسف و زلیخا، بیژن و منیژه، من به باغ عرفان و....، پس از پایان نگارش متن ”لیلی و مجنون” اینک درحال نوشتن نمایشنامه‌ای بر مبنای زندگی و آثار سعدی است.
وی در این باره می‌گوید:” سعدی یکی از بزرگان اندیشه‌ای است که ذهن مرا بسیار به خود مشغول کرده است. او یکی از پنج بزرگ شعر و اندیشه ایرانی است که هر وقت نوبت‌شان شود به سراغشان می‌روم. فکر می‌کنم هاله نوری ایشان را احاطه کرده و من با مطالعه زندگی و اشعار و آثارشان آن هاله نورانی را خواهم شناساند.
وی ادامه داد:” شناساندن این اشخاص به نسل جوان جامعه و برای خود من اهمیت زیادی دارد. سعدی در طول زندگی‌اش آنقدر سفر کرده که می‌تواند انسان را با خود به اقصانقاط عالم بکشاند.”
گفتنی است، پری صابری پیش از این اعلام کرده بود در صورت توافق بر سر تعداد اجرا و قرار داد و نمایش‌نامه ”لیلی و مجنون” یا ”امشب از خود می‌ سازیم” را برای بیست و چهارمین جشن بزرگ تئاتر روی صحنه می‌برد. اما او هنوز با مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی بر سر میز گفت‌وگو ننشسته است.