در حال بارگذاری ...

اداره ی کل هنرهای نمایشی ، امکاناتی برای انتشار فصل نامه ی تئاتر تعریف نکرده است

انتشار یک نشریه، نیازمند طی مراحل و داشتن امکانات گوناگونی است و علی‌رغم اینکه عده‌ای به عنوان کارمند ویژه‌ی این بخش در اداره کل هنرهای نمایشی حضور دارند، هیچ گونه سرویس دهی در این زمینه وجود ندارد.

ایسنا: هیچ نوع نیروی کاری در ارتباط با انتشار فصل نامه تئاتر در اداره کل هنرهای نمایشی، تعریف نشده است.
محمدرضا خاکی سردبیر فصلنامه تئاتر ضمن بیان این مطلب گفت: انتشار یک نشریه، نیازمند طی مراحل و داشتن امکانات گوناگونی است و علی‌رغم اینکه عده‌ای به عنوان کارمند ویژه‌ی این بخش در اداره کل هنرهای نمایشی حضور دارند، هیچ گونه سرویس دهی در این زمینه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: ‌مطالب مربوط به شماره ی دوم و بخشی از مطالب مربوط به شماره سوم فصل نامه تئاتر آماده شده است اما هیچگونه امکاناتی برای انتشار آن در اختیار نداشتیم . این کمبود امکانات از مراحل اولیه تهیه نشریه تا سیستم پخش و فروش را در برمی‌گیرد.
این کارگردان و مدرس تئاتر که اخیرا با حسین پارسایی، رییس اداره هنرهای نمایشی درباره‌ی انتشار فصل نامه تئاتر، گفت و گویی انجام داده، اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن بخشی از بودجه‌ی شماره دوم فصل نامه تئاتر منتشر شود.
خاکی گفت: در جلسه‌ای که داشتیم، وعده داده شد بخشی از بودجه مورد نیاز انتشار نشریه را تامین کنند چرا که بزرگترین مشکل پیش روی ما، فقدان بودجه است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد:‌ انتشار یک نشریه باید نظم مشخصی داشته باشد اما مشکلاتی که وجود دارد این اجازه را به ما نمی‌دهد ، امیدوارم به زودی این مشکل به شکل اساسی‌تری حل شود تا نشریه طبق نظم و ترتیبی که برای آن مشخص شده است منتشر شود.

لازم بذکر است که در دوره مدیریت خسرونشان فصلنامه تئاتر در یک شماره ویژه «ژست و حرکت» به سردبیری محمدرضا خاکی منتشر شد و مطالب شماره دوم آن نیز با تکیه برموضوع «دراماتورژی در تئاتر» آماده چاپ است،البته پیش از این مسئولیت این فصلنامه برعهده لاله تقیان بود.