در حال بارگذاری ...

کار فیلمخانه تالار سنگلج با نمایش آثار شکسپیر آغاز می شود

اگر پیش از این برپایی جلسات نمایشنامه خوانی در تالارهای تئاتر ، نشانه تغییر و تحول در برنامه های سالن های نمایش و انجمن های صنفی تعبیر می شد ، حالا موج دوم تغییر در رویکرد به طراحی برنامه ها در حوزه نمایش با راه اندازی کلوبهای فیلم و فیلمخانه های تئاتر از راه می رسد.

جام جم آنلاین: اگر پیش از این برپایی جلسات نمایشنامه خوانی در تالارهای تئاتر ، نشانه تغییر و تحول در برنامه های سالن های نمایش و انجمن های صنفی تعبیر می شد ، حالا موج دوم تغییر در رویکرد به طراحی برنامه ها در حوزه نمایش با راه اندازی کلوبهای فیلم و فیلمخانه های تئاتر از راه می رسد.
انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر در اولین جلسه اش با ترکیب هیات مدیره جدید ، موضوع راه اندازی کلوب فیلم تئاتر را در دستور کار قرار داد تا قدمهای جدی برای راه اندازی آن برداشته شود سپس سهراب سلیمی در گفتگو با ایسنا، از تاکید انجمن کارگردانان بر اجرای تله تئاترهای برگزیده جهان در خانه هنرمندان خبر داد. پس از همه اینها خبر راه اندازی فیلمخانه تالار سنگلج منتشر می شود تا توجه به نمایش فیلم تئاتر و تله تئاترهای مطرح جهان بیشتر شود. برنامه های دوره اول فیلمخانه تالار سنگلج با موضوع آثار شکسپیر تدوین شده است تا این فیلمخانه در اولین دوره ، مخاطبانش را به تماشای اقتباس کارگردانان از متن های شکسپیر دعوت کند. مسوولیت این فیلمخانه به عهده افشین خورشیدباختری است.
او می گوید: هنوز جدول فیلمها بسته نشده است. اول باید فیلمهای مورد نظر بررسی شود تا آثاری که از لحاظ فنی قابلیت پخش دارد ، انتخاب و جدول برنامه های اولین دوره بسته شود. او امیدوار است ظرف 2 هفته آینده ، فهرست نهایی آثاری که در نخستین دوره به نمایش در می آیند اعلام شود. باید دید سایر تالارها و تشکلهای صنفی چه رویکردی در قبال نمایش فیلم و تله تئاتر اتخاذ می کنند و این موضوع چگونه دنبال می شود.