در حال بارگذاری ...

اجرای قراردادهای تیپ به بودجه ی تئاتر بستگی دارد

ضمانت اجرایی قراردادهای تیپ کانون‌های خانه تئاتر به وضعیت بودجه اداره کل هنرهای نمایشی وابسته است.

ایسنا: ضمانت اجرایی قراردادهای تیپ کانون‌های خانه تئاتر به وضعیت بودجه اداره کل هنرهای نمایشی وابسته است.
اصغر همت، سخنگوی هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر و نماینده این تشکل در شورای ساخت اداره هنرهای نمایشی با بیان این مطلب گفت: بازنویسی قراردادهای تیپ پیشنهادی خانه تئاتر در جهت ایجاد تعادل میان پیشنهادات انجمن‌های خانه تئاتر و شرایط اداره کل هنرهای نمایشی، انجام می شود.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این تعادل، علاوه بر بازنگری در قراردادها، نیازمند برگزاری جلسات مشترک با مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی هستیم.
بازیگر «ملودی شهر بارانی» یادآوری کرد: نسخه اولیه قرارداهای تیپ 2 سال پیش نوشته و به مرکز هنرهای نمایشی ارائه شد شرایط مرکز به گونه‌ای بود که این قراردادها در آن زمان، قابلیت اجرایی نداشتند.
وی با اشاره به تنظیم واجرای شیوه‌نامه موقت مرکز در سال گذشته، گفت: قرار بود این شیوه‌نامه به شکل موقت اعمال شود اما متاسفانه مدت زمان اجرای آن طولانی شد تا امسال هم ادامه پیدا کرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: از آنجا که در دوره‌ی جدید، کسانی در راس اداره هنرهای نمایشی قرار دارند که خود از هنرمندان تئاتر هستند و زمانی این قراردادها در مورد آنها نیز قابل اجرا شدن بود، امیدواریم شرایط اجرای قراردادهای تیپ فراهم شود.
همت گفت: پیش از اعمال شیوه‌نامه، قراردادهای مرکز، یک طرفه بود. شیوه‌نامه قدری شرایط را تعدیل کرد هر چند باز هم عده‌ای ناراضی بودند و از آنجا که احساس می‌شد شاید در قراردادهای تیپ هم انجمن‌ها قدری یک طرفه عمل کرده باشند، تصمیم گرفتیم قراردادها را بازنویسی کنیم.
وی در ادامه بر لزوم توجه ویژه دولت به تئاتر تاکید کرد وگفت: با توجه به شرایط کنونی هرگز نمی‌توانیم تصور کنیم زندگی‌مان تنها از راه تئاتر تامین شود اما امیدوارم این وضعیت تا حدودی بهبود یابد.
همت در پایان گفت: هر چند در شرایط کنونی هنرمندان تئاتردر راس اداره کل هنرهای نمایشی هستند آنان هم تصمیمی‌گیرنده نهایی نیستند و بهبود وضعیت تئاتر در گروه نگاه ویژه دولت و مجلس است.