در حال بارگذاری ...

جشنواره امام رضا(ع) با همکاری نه استان برگزار می‌شود

حمیدرضا چاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان،با اشاره به این‌که ۶۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع) رسیده‌اند تصریح کرد:استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، خوزستان، تبریز، همدان، اصفهان در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

تاکنون 60 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع) رسیده که از آن میان هشت اثر برای حضور در این جشنواره انتخاب می‌شوند.
حمیدرضا چاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«آثار رسیده به دبیرخانه سومین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از سراسر کشور بوده‌اند که به صورت فیلم و متن به دبیرخانه ارسال شده‌اند و پس از بازبینی هشت نمایش انتخاب خواهند شد.»
چاکری در ادامه افزود:«جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ابتدا در مشهد در زمینه نشر کتاب و ... برگزار شد و هیچ گونه فعالیتی در زمینه تئاتر نداشت اما با برنامه‌ریزی‌هایی که با وزارتخانه انجام شد، قرار شد استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، خوزستان، تبریز، همدان، اصفهان در برگزاری این جشنواره مشارکت داشته باشند.»
وی خاطر نشان کرد:«سومین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اصفهان، در تالارهای هنر، خورشید و تالار کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود. این جشنواره با کمک سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.»
گفتنی است نمایش‌های شرکت کننده این جشنواره با موضوع زندگینامه ائمه اطهار، زندگینامه بزرگان دینی، انسان و کسب ارزش‌های الهی و انسان و معنویت ارائه می‌شوند که البته متون جدید از اولویت برخوردارند.
لازم به ذکر است تمامی گروه‌های منتخب جهت حضور در جشنواره مبلغ 15000000 ریال اهداء خواهد شد.
جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از 17 تا 21 آذر ماه برگزار خواهد شد.