در حال بارگذاری ...

داوود رشیدی با میهمان در جشنواره فجر

داوود رشیدی، نمایشنامه «میهمان» نوشته اریک امانوئل اشمیت را در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌کند.

ایسنا: داوود رشیدی، نمایشنامه «میهمان» نوشته اریک امانوئل اشمیت را در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌کند.
وی در همین خصوص گفت‌: فعلا سرگرم ترجمه نمایشنامه «میهمان» هستم و قرار است متن ترجمه شده را برای اصلاحات بیشتر به دکتر جلال ستاری ارائه دهم.
رشیدی در ادامه از احتمال حضور اریک امانوئل اشمیت، به عنوان میهمان ویژه در جشنواره امسال خبر داد و گفت: چندی پیش آقای اشمیت آخرین کتابش را برای من فرستاد و همراه با یادداشتی اظهار امیدواری کرد نمایش «میهمان» در ایران اجرا شود.
رشیدی ادامه داد: آقای مسافرآستانه، دبیر جشنواره فجر هم اظهار تمایل کرده‌اند که آقای اشمیت به جشنواره امسال دعوت شود و قرار است با ایشان تماس بگیرم.
این کارگردان تئاتر گفت: در صورت حضور ایشان در جشنواره، برنامه‌های سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی ترتیب می‌دهیم که برای جوانان مفید باشد.
رشیدی، تئاتر اشمیت را از جمله تئاترهای فلسفی فرانسوی داشت و در عین حال خاطرنشان کرد: گر چه این تئاتر فلسفی است اما دشوار نیست و برای مخاطب امروز کاملا قابل درک است.
وی درباره نمایشنامه «میهمان» گفت: در این نمایشنامه بیشتر درباره خدا و حضور او صحبت می‌شود .
به گفته وی، این نمایش به زمانی برمی‌گردد که نازی‌ها، اتریش را گرفته‌اند و جان فروید به خطر می‌افتد وخانواده‌اش او را ترغیب می‌کنند تا علی‌رغم میل باطنی‌اش به لندن برود. در این میان شخصی روبه‌رو می‌شود و گفت‌وگویی میان آن دو صورت می‌گیرد که ...
به گزارش ایسنا، این نمایش 3 بازیگر مرد و یک بازیگر زن خواهد داشت که رشیدی هنوز آنان را انتخاب نکرده است.
همچنین هنوز سالن اجرای این نمایش روشن نشده اما قرار است، فروردین ماه به اجرای عمومی گذاشته شود.
لازم به ذکر است داوود رشیدی در نمایش «نمایش‌های همراه» نوشته ژان میشل ریب به کارگردانی محمود عزیزی به ایفای نقش می‌پردازد که اجرای آن از فردا در تالار چهارسو آغاز خواهد شد.