در حال بارگذاری ...

برگزیدگان تئاتر در جشنواره سلامت تهران معرفی شدند

با برگزاری نخستین جشنواره سلامت در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران از نمایش‌های خیابانی با عنوان نقل سلامتی، شهر سلامتی،سلامتی و یک روز بد تقدیر به عمل آمد.

نخستین جشنواره سلامت تهران با هدف ارتقاء فرهنگ سلامت شهروندان و توانمندسازی آنان در بهبود و افزایش سطح سلامت در جامعه از ٢٢ تا ٢٨ آبان ماه ٨۴ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
در بخش‌های هنری این جشنواره و به پیشنهاد انجمن تئاتر خیابانی، تعدادی نمایش خیابانی با محوریت موضوع انسان و سلامتی در ایام برگزاری جشنواره اجرا شدند. این آثار نمایشی که هر روزه در دو نوبت صبح و عصر برای بازدیدکنندگان از جشنواره به اجرا در می‌آمدند، توسط هیئت علمی و داوری این بخش مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از بررسی، نتایج به شرح ذیل اعلام شد:
نمایش برگزیده: زندگی سالم به کارگردانی و بازیگری بهرام ریحانی (نمایش پانتومیم)
در ادامه از نمایش‌های زیر نیز تقدیر به عمل آمد:
1.نمایش نقل سلامتی به کارگردانی آقای علیرضا دهقانی
2.نمایش شهر سلامتی به کارگردانی آقای عباس عبدی
3.نمایش سلامتی به کارگردانی آقای شاهد پیوند
4.نمایش یک روز بد به کارگردانی آقای محمد بی‌ریا
در پایان هیئت علمی و کارشناسی این بخش از جشنواره، اشاره به موارد زیر را الزامی دانست:
نخستین جشنواره سلامت تهران، حاوی بخش‌های متنوع و آموزنده‌ای بوده است که در این میان نمایش‌های خیابانی با موضوع سلامت، مخاطبان بسیاری از میان خردسالان، کودکان و نوجوانان به خود اختصاص داده است. لذا به نظر می‌رسد انتخاب موضوعاتی با محوریت توسعه فرهنگ سلامتی در میان کودکان و نوجوانان از اهمیت به سزائی برخوردار باشد.
با توجه به کمبودها و نقائص موجود در مکان در نظر گرفته شده برای اجرای نمایش‌های خیابانی، انتظار می‌رود در جشنواره‌های آتی، مکان مناسب‌تری را با توجه به ویژگی‌های اجرایی نمایش‌های خیابانی، به این بخش اختصاص دهند.