در حال بارگذاری ...

با برگزاری کنگره بزرگ تئاتر یک سیاست درست درباره تئاتر تدوین می‌شود

هما روستا، هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور با اشاره به وجود مشکلات اصلی تئاتر برای تهران و شهرستان‌ها خاطرنشان کرد:در تئاتر ما هنوز وضعیت گروه‌ها، سالن‌ها، حرفه‌ای‌ها و آماتورها مشخص نیست و آشوب در تفکیک حرفه‌ای و آماتور و تجربی و غیره وجود دارد که موجب پریشانی و ناراحتی همه از پیشکسوت، حرفه‌ای و دانشجو شده است.

گردهمایی هنرمندان و مسئولان تئاتر کشور در شکل یک کنگره و بررسی مشکلات و مسائل موجود تئاتر برای یک برنامه‌ریزی کلی اتفاق خوبی است که امیدوارم فقط به کنگره ختم نشود.
هما روستا، هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور درباره برگزاری کنگره بزرگ تئاتر کشور با بیان مطلب بالا گفت:«در تئاتر ما هنوز وضعیت گروه‌ها، سالن‌ها، حرفه‌ای‌ها و آماتورها مشخص نیست و آشوب در تفکیک حرفه‌ای و آماتور و تجربی و غیره وجود دارد که موجب پریشانی و ناراحتی همه از پیشکسوت، حرفه‌ای و دانشجو شده است.»
وی ادامه داد:«شاید با برگزاری کنگره بزرگ تئاتر یک سیاست درست درباره تئاتر تدوین شود و مسئولان نیز نگاهی جدی به این مقوله بیاندازند.»
روستا که جزء داوران جشنواره تئاتر تک نفره‌ کرج بود درباره تئاتر شهرستا‌ن‌ها گفت:«مشکلات اصلی تئاتر برای تهران و شهرستان‌ها یکسان است. باید این مشکلات اصلی حل شود. تئاتر خانواده‌ای یکپارچه است نباید نگاه را بر یک حوزه متمرکز کرد بلکه باید در آغاز مشخص شود می‌خواهیم به کدام سو برویم.» وی با تاکید بر آزادی هنر افزود:«اگر آزادی را از هنر حذف کنیم به تدریج تم‌ها تکراری شده و خلاقیت هنرمند محدود می‌شود.»
وی تصریح کرد:«منظور از آزادی، بی‌بند و باری نیست. منظور از آزادی، اندیشه، اندیشیدن و اندیشه مداری در تئاتر است. اگر کارگردان‌های خوب، فعال نشوند حرکتی ایجاد نخواهد شد.»
وی در پایان افزود:«شاید برگزاری کنگره بزرگ تئاتر به اهل خانواده امید بدهد و باعث پشتیبانی آنان شود. از هر قدمی که برای تئاتر برداشته شود استقبال می‌کنیم و درباره اجرای تصمیمات و اخذ نتیجه پیشاپیش صحبت نمی‌کنیم. همین که به اهمیت تئاتر پی برده شود و درک شود که در بخش فرهنگ اولین هنر که باید مورد توجه قرار گیرد تئاتر است قدم بزرگی برداشته شده است.»