در حال بارگذاری ...

اسب‌های آسمان خاکستری می‌بارند پروژه مشترک ایران و فرانسه برای جشنواره تئاتر فجر

حسن معجونی به همراه نغمه ثمینی، کیومرث مرادی، علی راضی در یک کار دو زبانه همراه با بازیگران فرانسوی در جشنواره فجر حضور دارد. بنابر گفته حسن معجونی با سایت ایران تئاتر؛ نغمه ثمینی متن این نمایش را نوشته و علی رازی آن را کارگردانی می‌کند. کیومرث مرادی نیز مدیر تولید این نمایش را بر عهده دارد.

حسن معجونی به همراه نغمه ثمینی، کیومرث مرادی، علی راضی در یک کار دو زبانه همراه با بازیگران فرانسوی در جشنواره فجر حضور دارد.
بنابر گفته حسن معجونی با سایت ایران تئاتر؛ نغمه ثمینی متن این نمایش را نوشته و علی رازی آن را کارگردانی می‌کند. کیومرث مرادی نیز مدیر تولید این نمایش را بر عهده دارد.
حسن معجونی که چند هفته گذشته را برای انتخاب بازیگر و تمرین نمایش”اسب‌های آسمان خاکستری می‌بارند” در پاریس به سر می‌برد،پس از بازگشت از فرانسه در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، درباره این پروژه مشترک گفت:«تعدادی از بازیگران این نمایش فرانسوی هستند و هفته بعد به ایران می‌آیند و تا جشنواره فجر تمرین خواهیم داشت. برای جشنواره فجر تمرین می‌کنیم و پس از آن 10 اجرا نیز در ایران خواهیم داشت.»
وی افزود:«احتمالاً این نمایش در خارج از کشور نیز اجرا خواهد داشت که هنوز زمان و محل آن را به طور قطع نمی‌توان بیان کرد.»
معجونی کارگردان نمایش”خرس و خواستگاری” که در حال حاضر آخرین هفته اجرای عمومی خود را در تالار سایه سپری می‌کند درباره این اثر گفت:«مشکلات زیادی را در این نمایش پشت سر گذاشته‌ام شبنم فرشادجو تصادف کرد و هنگامه قاضیانی در روزهای آخر تمرین دچار مصدومیت پا شد. در واقع لیلی رشیدی در روزهای آخر به دادمان رسید. خودم هم قرار بازی داشتم که سعید چنگیزیان با تغییراتی که اعمال کردیم در نقش پدر که من آن را بازی می‌کردم در اپیزود خواستگاری بازی کرد.»
وی درباره بازی سعید چنگیزیان گفت:«در زمان تمرین خوب و قابل قبول بود. هرچند در اجرای مسکو، رضا بهبودی نقش پدر را بازی می‌کرد ولی این روال قابل قبول‌تر بود. بازیگران گروه لیو بازیگران فیزیکال هستند. گرچه به طور استثنا درگیر کارهای درونی‌تر نیز بوده‌اند.»
بازیگر نمایش”در میان ابرها” اثر کوهستانی درباره بازیش در این نمایش گفت:«آن چه از کار من دیده بودند تا زمان کار دکتر رفیعی کسی انتظار نداشت بازی مینی‌مالیستی چون”در میان ابرها” را از من ببیند. این در مورد همه بچه‌های گروه لیو صدق می‌کند کارهای فیزیکال را در کنار نقش‌های مینی‌مالیستی و درون‌گراتر به خوبی بازی می‌کنند. ما نیز ملاک کار بازی را در اثر”خرس و خواستگاری” بر بازیگران فیزکال گذاشته بودیم.»
وی درباره حضور شبنم فرشادجو در اجراهای پایانی گفت:«بعید می‌دانم که بتواند به اجرا برسد. با این همه وسوسه‌ای در ذهن من افتاده است تا دو اجرای مهمان را همانند آن چه در مراسم چخوف اجرا کردیم روی صحنه ببرم، با حضور خودم و شبنم فرشادجو. البته این فقط یک خاطره و یک کار سمبلیک است. شاید این کار را عملی کنم.»
وی درباره تغییر بازیگرانش گفت:«بازی شبنم فرشادجو و لیلی رشیدی را دوست دارم. بازی این دو را مثل هم نچیده‌ام. این طور نیست که این دو کار دیگری را تکرار ‌کنند. نسبت به کاراکتر شخصی خودشان عمل می‌کنند مگر لحظاتی که مربوط به قرائت نمایشنامه است که باید در شکل کلی آن انجام شود.»
معجونی برنامه بعدی خود را طراحی صحنه و لباس برای نمایش علی اکبر علیزاد قید کرد و گفت:«نمایش علی زاد یک کار پیچیده و سخت است. هنوز برای طراحی آن ایده‌ای ندارم. معمولاً در تمرین با جنس قرائت‌ها و فضای حرکتی و شیوه کارگردانی اثر به ایده‌ای در طراحی خواهم رسید.»
وی افزود:«در طراحی صحنه به شدت مینی‌مال و استرلیزه کار می‌کنم. با این که بر این سادگی اصرار ندارم به طور ناخودآگاه به حذف زواید متمال می‌شود. درست مثل موسیقی نمایش‌هایم که گرچه هر بار ساخته می‌شود ولی استفاده نمی‌شود.»
معجونی در پایان گفت:«برنامه بعدی ما رسیدگی به گروه لیو است. تینوش نظم‌جو و تعدادی دیگر به گروه اضافه شدند. پس از آن باید برنامه اجراهای آینده گروه را برای سال 85 هماهنگ کنیم.»