در حال بارگذاری ...

نمایش‌های”بی‌سرزمین‌تر از باد”، ”دخمه” و”فیروزه” برای حضور در جشنواره فجر معرفی شدند

بازیگری اول مرد این جشنواره را حسن رشیدی از نمایش”دخمه”، علیرضا نادری و کاظم صاحب از نمایش”بی‌سرزمین‌تر از باد” و بهرام پوردنیا بازیگر نمایش”فیروزه” به خود اختصاص دادند.

در سیزدهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل که سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 آذر در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، نمایش‌های”بی‌سرزمین‌تر از باد”،”دخمه” و”فیروزه” برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال معرفی شدند.
به گزارش سایت ایران تئاتر از حوزه هنری اردبیل، بازیگری اول مرد این جشنواره را حسن رشیدی از نمایش”دخمه”، علیرضا نادری و کاظم صاحب از نمایش”بی‌سرزمین‌تر از باد” و بهرام پوردنیا بازیگر نمایش”فیروزه” به خود اختصاص دادند.
در بخش بازیگری زن هم ژیلا شاهی از نمایش”بی‌سرزمین‌تر از باد”، شراره هژبری از نمایش”شعبده و طلسم”، افسون بیگ‌میرزایی از نمایش”فیروزه” و پروین شایگان بازیگر نمایش”دخمه” به ترتیب عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.
در بخش بهترین نویسندگان متون نمایشنامه‌نویسی این جشنواره عدالت فرزانه نویسنده نمایش”لطفاً قلم‌ها روی میز” و رضا بهشتی نویسنده نمایش”دخمه” انتخاب شدند.
همین طور جایزه بهترین طراحی آفیش و بروشور جشنواره به رحمان مجرد از نمایش”دخمه”، جایزه بهترین موسیقی به امین رسولی آهنگساز نمایش”دخمه”، جایزه بهترین چهره‌پردازی به رحمان پرواسی از نمایش”بی‌سرزمین‌تر از باد” و جایزه بهترین طراحی صحنه به کیوان باقلاچی برای نمایش”دخمه” تعلق گرفت.
هیأت داوران این جشنواره مجید واحدی‌زاده کارگردان نمایش”بی‌سرزمین‌تر از باد”، توحید معصومی کارگردان نمایش”دخمه” و جاوید رخشانی کارگردان نمایش”فیروزه” را به عنوان کارگردان‌های برتر انتخاب کرد.
گفتنی است در این جشنواره همچنین از ناصر جعفری و عادل ناقلی به عنوان پیشکسوتان عرصه تئاتر استان اردبیل تجلیل شد.