در حال بارگذاری ...

پنجمین جشنواره فرهنگی هنری عذرا در تهران برگزار می‌شود

جشنواره ملی عذرا،با موضوع زن و روستا و با هدف ایجاد انگیزه در هنرمندان شهری و روستایی برای پرداختن به مسائل زنان و دختران روستا و آشنایی هنرمندان با این عرصه و شناسایی، تقدیر و تشویق صاحبان آثار آموزشی، ترویجی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با موضوع جشنواره و معرفی الگوها و سازمان‌های برتر در این راستا توسط دفتر امور زنان روستایی معاونت ترویج و نظام بهره‌برداری وزارت جهاد کشاورزی و موسسه فرهنگی و هنری شقایق روستا برگزار می‌شود.

پنجمین جشنواره فرهنگی هنری عذرا در ابعاد ملی پیرامون فیلم، فیلمنامه، نمایشنامه‌، برنامه‌های تلویزیونی، عکس، مقاله، گزارش، نشریه، مراسم آئینی، موسیقی محلی و نمایش‌های کوتاه طی روزهای پنجم و ششم بهمن ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی عذرا، این جشنواره با موضوع زن و روستا و با هدف ایجاد انگیزه در هنرمندان شهری و روستایی برای پرداختن به مسائل زنان و دختران روستا و آشنایی هنرمندان با این عرصه و شناسایی، تقدیر و تشویق صاحبان آثار آموزشی، ترویجی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با موضوع جشنواره و معرفی الگوها و سازمان‌های برتر در این راستا توسط دفتر امور زنان روستایی معاونت ترویج و نظام بهره‌برداری وزارت جهاد کشاورزی و موسسه فرهنگی و هنری شقایق روستا برگزار می‌شود.
پنجمین جشنواره ملی عذرا در قالب بخش‌های مسابقه شامل: مسابقه رسانه‌های دیداری، شنیداری و رسانه‌های نوشتاری و بخش‌ جنبی شامل الگوهای برتر زن روستایی، سازمان‌های برتر، تقدیر از کارشناسان برگزیده استان‌ها و اجرای آئین‌های محلی، نمایش مونولوگ و موسیقی محلی طراحی و پی ریزی شده است.
براساس این خبر، مراکزی چون بانک کشاورزی، شبکه اول و سوم سیما، انجمن سینمای جوانان ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی، اتحادیه‌های تعاونی عشایر ایران و گروه رادیویی تلویزیونی جهاد در برپایی این جشنواره همکاری خواهند کرد.
روابط عمومی جشنواره ملی عذرا، همچنین اعلام کرد همزمان با جشنواره در این دوره، نمایشگاهی با حضور تمامی سازمان‌ها و مراکز فرهنگی هنری(دولتی و خصوصی) فعال در زمینه نقش و تاثیر زنان و ختران روستایی در جامعه کشاورزی، در بخش جنبی جشنواره پیش بینی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا 24 دی ماه سال جاری آثارشان را به نشانی دبیرخانه جشنواره بالاتر از میدان ولی‌عصر بعد از سینما استقلال کوچه غزایی عتیق پلاک 30 طبقه سوم ارسال نمایند و یا با شماره‌های 2-88913291 حاصل کنند.
گفتنی است پنجمین جشنواره ملی زن و روستا(عذرا) طی روزهای پنجم و ششم بهمن ماه سال جاری در کشور برگزار می‌شود.